pea-in-the-pod Skrevet 18. juni 2007 #1 Skrevet 18. juni 2007 Dersom man ønsker permisjon i f.eks 18 mnd (ja, vet at det blir uten lønn i 6 mnd) - hvor lenge kan jeg vente med å søke om de siste 6mnd? Vet ikke helt om vi har råd/om jeg ønsker, før jeg har vært hjemme en stund, eller er det slik at jeg må søke om dette når jeg søker om ordinær permisjon? Har jeg rett på tilsvarende stilling når jeg kommer tilbake eller "gir jeg fra meg" den rettigheten etter 1 år? Takk for hjelp
Gjest irismor Skrevet 18. juni 2007 #2 Skrevet 18. juni 2007 Du må ikke søke om de 6 mnd nå. Men søknad om å forlenge permisjonen må være hos arbeidsgiver 3 mnd før du skulle ha startet i jobb igjen. Den permisjonen blir som du sier ulønnet. Du har krav på å få tilbake din opprinnelige stilling etter permisjonen, både lønnet og ulønnet.
pea-in-the-pod Skrevet 18. juni 2007 Forfatter #3 Skrevet 18. juni 2007 Takk, takk Det frister nemlig veldig nå...
Raych Skrevet 18. juni 2007 #4 Skrevet 18. juni 2007 Den ulønnede permisjonen er noe du må søke arbeidsgiveren din om. Hvor lenge før h*n vil ha søknaden må du høre med dem om. Det er jo greit å vite det så tidlig som mulig i forhold til om de skal beholde/få inn vikar. Du har rett til å beholde stillingen når du er ute i velferdspermisjon uten lønn. Arbeidsgivere kan ikke nekte de som har barn under 3 år å ta ut velferdspermisjon.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå