Gå til innhold

maser igjen om vogn..hehe hopp over dere som er lei :o)

Anbefalte innlegg

Skrevet

For det første synes jeg at 7000kr for en vogn er helt sykt. Er det kommer til å koste for Emmaljunga City Cross og City Bag. Men City crossen kan legges helt flatt...vet derfor ikke om jeg gidder og kjøpe City bagen..Uansett hvor lenge er det man bruker den bagen da? 4 mnd eller noe? Si hvis jeg f.eks har termin i januar, så er det jo kaldt ute..Da må jeg uansett ha en vinterpose og vogna er ganske polstret så jeg tror babyen ligger fint der..Noen meninger om tankene mine? hehe

Videoannonse
Annonse
Skrevet

I og med at produsenten ikke anbefaler å bruke vognen til nyfødte uten citybag, mener jeg at man bør bruke de kronene det evt koster.

Synes du det er dyrt, bør du gå for en annen vogn.

Skrevet

Kjøp den i Sverige, billigere der. Jeg tror kanskje det blir litt vel "åpent" for en baby i sportsdelen, vinterpose eller ikke. Har lignende vogn.

Skrevet

Hvorfor anbefales det ikke da? Skjønner ikke det, ryggen kan jo legges flatt

Skrevet

Den er bare noen hundre kr billigere der..Ikke mye å spare

Skrevet

Jeg kan godt bruke 7000 av lønna mi på vogn, men jeg synes det er nødvendig mye penger å bruke på en barnevogn.

Skrevet

Hmmm... jeg kjøpte min der, sparte en tusenlapp...

Skrevet

Hva med softbag i da? Det blir vel litt billigere - og er lunt og godt for en baby (hadde det til Tobias)...ellers ville jeg nok spandert det som en babybag koster - ser for meg at det blir veldig lite lunt bare med en vinterpose....men nå vet jeg ikke helt hvordan den vogna er da;o) Nei, lykke til i vognjungelen...det er ikke bare-bare å bestemme seg...jeg har termin om 5 uker og har nettopp bestilt meg vogn;o)

Skrevet

Mulig vi hadde superflaks, men vi kjøpte vår vogn i Sverige til 3.700 SEK. Da var det bare vogna da, og ingen bag. Og i fjorårets farger.

Tror det kan være lurt/praktisk med en bag med håndtak for en nyfødt. Vinterposen er sikkert varm nok altså, men litt vanskelig å flytte rundt med en nyfødt oppi...hvis man vil bære babyen rundt (som i bag) mens den sover og sånn.

Skrevet

Hadde ikke kjørt rundt med en nyfødt baby uten bag i vognen, ihvertfall ikke om vinteren. Dessuten er det veldig praktisk med bag på/i vognen, for skal man inn til folk eller et sted der man ikke kan ta med vognen så er det bare å ta med seg bagen med babyen i. Greit som reiseseng også. Hva med å se etter en citybag på finn da?

Skrevet

Min erfaring er at en bitteliten ikke holder varmen godt nok i feks voksiposen. Den blir rett og slett for stor. Vi har mistral. Bagen der er og liten, men den hadde helt klart sin verdi. Brukte dundyne og lammeskinn i bagen og hun var god og varm.

Og med tanke på alle de vognene du har hatt, kan det da ikke være krise å betale 7000 for en? Men da bør du vel legge opp til å ha den i litt mer enn to mnd.

Skrevet

Og jeg har no brukt bag i 6-8 mnd med begge mine. Kanskje du heller burde gå for en billigere vogn hvis du ikke har råd til bagdelen.

Skrevet

Kanskje du skal slutte så være så sinnsykt frekk? Har ikke sagt jeg ikke har råd til det, men jeg bruker ikke 7000 på en vogn.

Skrevet

jeg fikk min gutt i januar og mener det er lurt med bag,men du kan jo kjøpe en soft bag de er vel ikke så dyre,men det viktigste er jo at barnet ligger bra og at du blir fornøyd,jeg kjøpte kombivogn (6000 kr men bestilte fra danmark så jeg betalte 3600 kr + 1100 i toll som jeg ikke tenkte på kjipt,men den ble uansett billigere) men du har ikke sett på finn.no,jeg har kjøpt 2 sportsvogner der 3 hjuls,ei brukt og ei som ny (ei uke gammel) 2000 for begge....

Gutten min er 5 mnd i dag og har 3 vogner,fy,fy,har en mann som ikke ble så veldig blid for dette,men de kan jo selges,skal til syden ogvil da ha med ei brukt vogn jeg ikke trenger og være redd for kostet 500 for ei 3 hjuls carena..han ble ikke sur når jeg sa hva den kostet.

Men tror nok du vil bruke baggen lenger en 4 mnd,har ikke begynt med sportsdelen enda,blir nok en mnd til iallefall,men du kan jo legge h*n i sportsdelen da,for da er h*n større og det er varmere ute...

hadde gitt litt ekstre for og blitt fornøyd om jeg hadde råd selvfølgelig,jeg måtte vel pantet noen av mine nå for og få lov til og kjøpe ny he,he...

Skrevet

ha ha, du sier jo selv at du synes at 7000 kr er kjempedyrt, det virker jo litt rart å bruke så mye penger på en vogn hvis det innebærer at du må legge en nyfødt baby rett oppi en sportsvogn... da har du kanskje tatt deg litt vann over hodet?

Skrevet

Er 7000 for en vogn billig? Nei det syns jeg var dyrt.Hvis det blir anbefalt av alle, skal jeg selvsagt kjøpe City Bagen..Men gidder ikke hvis det er unødvendig. Man kan synes noe er dyrt skjønner du, det betyr ikke at man er like blakk som en kirkerotte for det. Sikkert flere enn meg som synes 7000 for en vogn er heavy.

Skrevet

Du skulle ikke ha betalt toll på vogna. Barnesutstyr er tollfritt.

Skrevet

Men moms og tollklarering kommer uansett på toppen, var det du betalte kanskje?

Skrevet

Nei 7000 kr er dyrt for en vogn, og jeg har ikke sagt at du er blakk. Og skjønner ikke hvorfor det er så gale å ikke ha råd til en barnevogn til 7000 kr, jeg har ikke råd til det, har ingen problemer med å innrømme det. Men synes at det er et must med en bag til en nyfødt, så hvis du synes 7000 kr er i overkant mye å bruke på en vogn, så finnes det jo mange andre bra og billigere vogner.

Skrevet

hmm vet rett og slett ikke,fikk den ikke før jeg hadde betalt et ellerannet da lå den på tollageret i oslo,tror det var toll,jeg måtte betale eks 20 % i "toll" av det vogna kostet.. kan jeg kreve det igjen?

Skrevet

Kan du ikke kjøpe brukt på finn da? der får du samme vogna til halve prisen... jeg ser ikke problemet med å ikke ha råd til en vogn til 7000. Jeg ville aldri funnet på å bruke penga mine på det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...