Gå til innhold

hm, vurderer å ringe føden... dumt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

sitter her med en veldig merkelig følelse..

vet ikke om det er fordi jeg bare er utålmodig at jeg nå "hauser meg opp" og ønsker at noe skal skje, eller om det er reell grunn til bekymring som gjør det..

så vil gjerne ha litt hjelp til å sortere følelsene her..

føler meg egnetlig i ganske fin form. Har fått påvist høyere blodtrykk enn før (men det er jo normalt på slutten av svangerskapet da, ikke direkte høyt blodtrykk, bare en stigning) og proteiner i urinen. Har også fått en del ødem i det siste. I dag har jeg særlig mye ødem på den ene siden av kroppen.. den ene hånden og den ene foten kjennes ubehagelige og sprengt..

har ikke hodepine, men føler meg svimmel.. synet mitt stoler jeg ikke helt på, det flimrer ikke forran øynene, men jeg føler jeg tidvis ser uklart, og at synet har problemer med å "holde følge" om dere forstår..

føler meg som sagt egentlig i god form. Hos jordmor på fredag sa hun at det ikke var noen grunn til bekymring dersom jeg ikke fikk hodepine eller følte meg dårlig plutselig. (snakket ikke om dette med synet da..)

eneste er at jeg føler meg urolig. akkurat som om noe ikke stemmer, som jeg ikke kan sette fingeren på..

lurer på om det pipler litt fostervann, men bare bittelitt, har hatt maserier hver dag i en uke, men de gir seg, og tegningsblødning mandag for en uke siden..

kanskje jeg bare er utålmodig fordi ting ikke har skjedd enda? eller burde jeg være urolig? Veldig vanskelig å sortere tanker og følelser rundt dette her, egentlig. vil jo ikke være hysterisk eller dum heller..

men jeg vil heller ikke risikere noe, dersom noe skulle være galt. handler jo ikke om meg lenger..

kjenner forresten liv stadig vekk:) liten en som dunker i ribbena mine så de er såre..:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ring føden du... trenger ikke å være noe. Men det er alltid bra å bli beroliget:) Det meste er jo tydeligvis normalt i et svangerskap, likevel er det ofte greit å få det bekreftet av fagfolk.

Lykke til ;)

Skrevet

Noen får jo litt ekstra vann i kroppen litt før fødsel da! Men de er jo vanligvis veldig greie på føden i Tønsberg så det kan jo hjelpe deg å ringe inn å ta en prat med de:-)

Skrevet

Ser at du har termin dagen før meg... Litt artig at jeg og fikk tegningsblødning for en uke siden da. Ligger nesten likt da kanskje;) Får vi se hvem som blir førstemann... venter som en gal jeg!

Skrevet

jau, skal vente til mannen min våkner nå, så skal jeg høre med han. hehe, han kjenner meg bedre enn meg selv, så kanskje han kjenner igjen på meg om dette bare er "nerver" eller sånt(evnt utålmodig..) eller om ødemene har blitt verre osv..

:) takk skal dere ha!

Ja, de er jo veldig hyggelige i Tønsberg, har vært til undersøkelse der en gang for å bli "klarert" til fødestua. er jo litt redd for å miste plassen der, om jeg virker for hysterisk..

snartmamma; er det sant? hadde du også tegningsblødning for en uke siden? de aller fleste steder står det jo at denne kan komme to-tre dager før fødsel, så da er vel du like utålmodig som meg nå, kan jeg tenke meg!! *bli gal*

Skrevet

Arg... ja - og de sa til og med at "kanskje fødselen er i gang" på føden. Registrerte rie-aktivitet med CTG, men jeg hadde ikke så veldig vondt da... Etter dette har slimproppen gått... Og i dag har jeg litt vondt i magen. GI MEG MER VONDT! Jeg er desperat... vil ha baby NÅ! Arg!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...