To barns mor og 75-modell. Skrevet 18. juni 2007 #1 Skrevet 18. juni 2007 Hei! Jeg har født vaginalt en gang. Nå lurer jeg på om noen har både født vaginalt og tatt keisersnitt. Hva var minst smertefullt? Hvis dere kunne velge, hva hadde dere valgt igjen? Hvis en tar mest hensyn til hva som er mest smertefullt.
r r r Skrevet 18. juni 2007 #2 Skrevet 18. juni 2007 Jeg har hatt begge deler. Hastesnitt med førstemann og vaginal fødsel (med sugekopp) med andremann. Begge deler gikk helt greit, men jeg ble jo sydd både her og der ved den vaginale fødselen også. Så jeg kan ikke si at jeg foretrekker det ene eller det andre egentlig. Men, jeg tror ikke at jeg selv ville valgt et planlagt ks. Det er en temmelig stor operasjon selv om såret etterpå forsåvidt er på et litt mer behagelig sted enn sting etter en fødsel... Forskjellen i forkant var at jeg ikke hadde rier så lenge før keisersnittet (ca. 1,5t), men bedøvelse fikk jeg jo i begge tilfeller. Etterpå var det jo vondt her og der i begge tilfeller. Så jeg håper egentlig på at jeg er så heldig å få en vaginal fødsel uten særlig revning nå med nr.3. Optimistisk som jeg er tror jeg dette går bra! Hvis ikke så trøster jeg meg med at jeg er på sykehus og at de der vet hva som må til slik som ved de to andre fødslene!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå