Anonym bruker Skrevet 18. juni 2007 #1 Skrevet 18. juni 2007 Var så idiotisk når jeg solgte øl, at jeg sjekket kun bilde på legitimasjonen og så at det var førekort. Tenkte førekort=18 år. Men glemte jo at de som kjører moped også har det kortet. Så nå blir jeg avskediget fra jobben for å ha solgt øl til mindreårig. Det etter å ha jobbet der i 6 år, alltid jobbet hardt og bare fått skryt av sjefen tidligere. Står i personalhåndboken at dette er avskjedighetsgrunn, så jeg må vel bare aksepter dette eller ? Så nå venter vel 8 uker uten lønn, og vanskelig blir det å finne ny jobb Er skikkelig deprimert ! En tabbe i et stresset øyjeblikk kostet meg jobben og nå aner jeg ikke hvordan dette skal gå framover.
Anonym bruker Skrevet 18. juni 2007 #2 Skrevet 18. juni 2007 Det syns jeg hørtes merkelig ut....Kan jo ikke være eneste grunn?Ingen er vel feilfri!
Anonym bruker Skrevet 18. juni 2007 #3 Skrevet 18. juni 2007 Hadde det vært meg hadde jeg sykemeldt meg, da får du sykepenger av det du hadde i lønn. Kan jo faktisk få psykiske problemer av og ikke ha penger. Stå på, og ha en fin dag!
Gjest Odyssey&Mikrovampyren Skrevet 18. juni 2007 #4 Skrevet 18. juni 2007 Sånn er livet. Kjipt men dette skal du alltid huske på. Jeg så alltid nøye på legitimasjonen selv om det var 30 i køen. Da vet du til neste gang at dette sjekker du alltid igjen.
Anonym bruker Skrevet 18. juni 2007 #5 Skrevet 18. juni 2007 Ha ha, ante meg at du hadde karriere fra Rimi, Odyssey... Duger nok neppe til noe mer!
Anonym bruker Skrevet 18. juni 2007 #6 Skrevet 18. juni 2007 Haha, ja må si meg enig der, anonym over meg! Men tipper at det er en lokal drittsjappe, Rimi er vel å "aime" litt for høyt for hu bæra der.
Fraggelhysa! Skrevet 18. juni 2007 #7 Skrevet 18. juni 2007 Å, hallo! Folkeskikk, hvor er det?? HI Kan dette virkelig være eneste grunn? Du var i et stresset øyebikk, alle kan gjøre feil!
Gjest Skrevet 18. juni 2007 #8 Skrevet 18. juni 2007 Kan da vel ikke være eneste oppsigelses grunnen. Du har vært der i 6 år. Alle kan gjøre en feil......så det må vel være noe annet som ligger bak også....
prekæs Skrevet 18. juni 2007 #9 Skrevet 18. juni 2007 Slik jeg ser det, burde du fått muntlig advarsel først. Avskjedighetsgrunn mener jeg det ikke er, før det gjentar seg. (Fort gjort å se feil) Ville sjekket med Lo eller arbeidstilsynet hadde jeg vært deg. Arbeidstilsynet har ett nr. du kan ringe for kjappe svar. Prøv det.
rødblåoggrønn Skrevet 18. juni 2007 #10 Skrevet 18. juni 2007 Sannsynligvis en feig sjef som endelig så sitt snitt til å endelig bli kvitt deg..
Dotten Skrevet 18. juni 2007 #12 Skrevet 18. juni 2007 Og hvorfor 8 uker uten lønn? Blir man oppsagt fra en jobb, har man jo krav på dagpenger fra dag en??? Trodde jeg. Det er kun når man sier opp selv at man blir "fryst" i 8 uker..... Hmmm. Kanskje det er anderledes når man får "sparken"? Får dobbelt med straff liksom. Tror du sikkert kan få prøvet oppsigelsen, om du tar kontakt med f.eks. jussbuss (som kan komme med råd), ev. din fagforening om du har en. Ønsker deg nå lykke til jeg da, uansett om du vil fortsette i jobben eller ei!
Gjest Skrevet 18. juni 2007 #13 Skrevet 18. juni 2007 Hvordan fant sjefen ut at du solgte til midreårige???
Anonym bruker Skrevet 18. juni 2007 #14 Skrevet 18. juni 2007 Jo, det er det. Mistenkte det samme og spurte rett ut om de bare ønsket å bli kvitt meg og brukte dette som en unnskyldning. Da fortalte sjefen hvor fornøyd hun var med jobben jeg gjør, at alt var 110% men at sjefen som er ovenfor henne krevde avskjed siden det står i personalhåndboken. Har aldri fått en eneste negativ tilbakemelding på jobben jeg gjør, så dette kom jo som et sjokk. Ikke engang en advarsel først
Anonym bruker Skrevet 18. juni 2007 #15 Skrevet 18. juni 2007 Leste det på www.nav.no at man ikke fik dagpenger før om 8 uker. Er organisert, tror jeg skal ringe inn og høre hva de syns om dette.
Anonym bruker Skrevet 18. juni 2007 #16 Skrevet 18. juni 2007 De bruker et firma som sender ut mindreårige for å sjekke om vi gjør jobben vår eller ikke. Så dette var på en måte en intern kontrol. Faen ! At jeg ikke sjekket datoen, men bare så på bildet og så at legitimasjonen så ut som førekort. Min feil ja. Men å få avskjed pga 1 tabbe syns jeg er litt urettferdig. Ihvertfall når sjefen bare skryter av jobben jeg gjør ellers.
Anonym bruker Skrevet 18. juni 2007 #17 Skrevet 18. juni 2007 Du får sperre på 8 uker før du får dagpenger. Men er du organisert så ta kontakt med organisasjonen. Synes det er merkelig at du ikke har rett på en advarsel først. Det er faktisk mennskelig at feil kan skje. Skulle skjønt det om du ikke hadde spurt etter leg i det store og hele eller stadig solgt til midreårige.
Anonym bruker Skrevet 18. juni 2007 #18 Skrevet 18. juni 2007 Akkurat det reagerer jeg også på, jeg ba om leg. det står også i rapporten som sjefen fik. Er en av de flinkeste til å spørre om leg. også og sjekker vanligvis datoen. Men stresset litt for mye den dagen Min egen feil, JA. Men en advarsel syns jeg hadde vært mer rettferdig. HI.
Gjest -<<- Skrevet 18. juni 2007 #19 Skrevet 18. juni 2007 Jeg tviler på at oppsigelsen kan være gyldig, men det er mulig. Du bør uansett kontakte fagorganisasjon om du er organisert, evt advokat om du ikke er det. Dersom man sies opp får man dagpenger fra første ledige dag, det er ved egen oppsigelse man har en åtte ukers karantene.
Gjest Skrevet 18. juni 2007 #20 Skrevet 18. juni 2007 Tosk, tosk, tosk!!!!! Er du helt laban i hodet??????!!!!?!???!!???
Anonym bruker Skrevet 18. juni 2007 #21 Skrevet 18. juni 2007 For det var jo et voksent svar, Agaton...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå