Gå til innhold

Til dere som vil føde nå!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei dette inlegget så jeg på Juli forumet på Babyverden.no

Kansje greit å prøve!

det er ett fotsone punkt vi har under foten vår... En slags pute som hovner opp når vi er gravide og ofte når vi har mensen også...

Da jeg gikk gravid med Linnea, fikk jeg tips av ei inne på bv om å massere den puta. Det gjorde samboeren 3 uker før termin, og dagen etter fødte jeg.

Kan være tilfeldig, men verdt ett forsøk

Hvis du klarer å få den ene foten oppå kneet ditt, så du får sett under, skal du se en slags pute.. Omtrent der jeg har prikket sort på bildet

( får jo ikke opp det bildet her da)

Men det er rett over helen om du ser fotbladet med tærna opp, litt på innsiden.

Masseres ca i 10 min.Hardt!!

! !

! ! Om dette skulle være høyre foten med tærne opp *****

! *! - ville det bli ca her!

!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

det kan jo virkelig ikke skade å prøve, iallefall! :)

her skal det masseres.. hehe,, om jeg skjønte hvor det var snakk om da..;)

Skrevet

Gå inn på Juniforumet på Babyverden. der er det flere innlegg med det bildet i.

Det siste innlegget som var oppe med det i, het "Fruluna".

Skrevet

hm, finner bare brukeren fruluna, ikke innlegget jeg...

Skrevet

Jeg lånte fotgnikking bildet, jeg.... og la det ut på siden min...

der er det markert hvor punktene er...

Merker at jeg er konstant litt svett under beina, så samboer kan glede seg til han kommer hjem fra jobb, ja =)

Skrevet

BellaMaria: har du lagt det ut under nicket ditt her på bim mente du??finner det ikke.....

litt tidlig for meg å prøve, men om 2 uker kan jeg sette i gang ;)

Skrevet

ja.. hehe jeg tror i allefall det.. Har ikke lagt ut noen andre bilder, men ser det når jeg trykker på "offentlige bilder" på profilen min..hmmm...

Skrevet

hm... det går ikke det altså ;) hehe.. men jeg var inne på babyverden å fant et sånt fot bilde der .. hihi....

så bra... dette må prøves ut om en stund ;)

lykke til til dere fødeklare da....

Skrevet

Så rart da..hehe

men bra at du fant det =)

Skrevet

Jeg sitter her med kraftige kynnere i hvertfall! har ikke begynt å ta noe tid eller noe da, venter til det evt tar seg opp. Men noe effekt har det i alle fall! Dette skal gjentas flere ganger i dag, skal gjrøe det en gang selv mens han erpå jobb, og så skal han få prøve igjen når han kommer hjem. Han er sterkest :)

Skrevet

Kom akkurat på at stemora mi er jo fotsoneterapaut.. hehe.. må nok ta kontakt med henne ;o)

lykke til jenter..

Skrevet

nå har jeg lagret bildet på dataen. så kan det ligge der og vente til jeg blir fødeklar. takk for tipset

Skrevet

Nå har jeg pøvd mange andre triks, så DETTE skal prøves :)

Takk for tipset, da skal jeg på plass i godstolen og masseres :)

Skrevet

prøvde å masere litt, og det resulterte i kynnere med en gang. mulig det ligger noe i dette her:)

Skrevet

Takk takk må prøves, har termin i morgen og vil ha ungen ut nå!!!!

Skrevet

står det noe om når man kan begynne å prøve det??? forskjell på høyre og venstre??

Skrevet

Takk for tips, det skal prøves!

Skrevet

ikke rart vi får kynnere når vi faktisk rører oss da:P

Skrevet

Skal man massere begge føttene, eller bare den ene, i såfall, hvilken? :-)

Skrevet

Hmmm. Sitter her med en fotsoneterapeut nå, og han sier at dette punktet er soneterapipunktet for blæra (eller fordøyelsen - vanskelig å se eksakt plassering på bildet, men "blærepunktet" er ofte hovent). Han anbefaler heller hælpartiet, som er hele underlivet (også på sidene, under kulen)

Skrevet

Har to venninner som nettop har født (begge 1. gangs, begge før termin) Vannet gikk natten etter de trykket på det punktet som beskrives øverst, altså den delen av fotsålen som ikke "er i bakken". Har forsøkt så smått, men har kanksje ikke trykket hardt nok, eller lenge nok? Trodde forresten at fordøyelsen var medvirkende på å sette i gang fødsel? At all aktivitet i området skulle være stimulerende for kynnere +? At det er derfor sterk mat skal være riefremkallende? Vet ikke jeg... Men sikkert verdt å prøve både hel og "mykt område", siden fotmassasje er så fantastisk :-)

Skrevet

Er i utgangspunktet veldig skeptisk til effekten av fotsoneterapi- om det hadde vert så effektivt, hvorfor får vi ikke alle mulige slags reaksjoner i kroppen når vi går barbeinte på småstein om sommeren da? Men jeg skal selvsagt prøve- det er jo fult mulig det hjelper!

Skrevet

Ja, ting trykker mot foten når vi går, men her her det snakk om å trigge et punkt i 10 min - hardt!

Men, noen har bedre effekt av fotsoneterapi enn andre...

Det skader ikke å prøve nei, det skjer i alle fall ikke noe galt! ;o)

Lykke til alle sammen!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...