Gå til innhold

Ganske irriterene!!!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mange syns at det og føde gikk ganske greit.

Så flott men tenker ikke dere på alle som har opplevd det motsatte?Jeg gruet meg ikke særlig til fødselen og er ikke hysterisk person

Jeg var tålmodig ganske lenge men til slutt følte jeg at smertene var utholdelige...Jeg hadde 9 cm i 5.45 min og følte like lenge for å presse.

Klarte ikke å hvile som mange andre gjør mellom rien pga det presset i ryggen og smerter i låre.

Da hun endelig kom ut så røyk navlestrengen og ikke for å virke tåpelig men jeg tror det skal mye smerter og krefter til for å ryke den...Heldigvis ble hun forløst når hun gjor for hvis ikke kunne det gått galt!!!!kansje det også var bra for hennes del at jeg ikke hadde epidural for da kunne det gått enda senere og dermed endt med k.s.eller kansje det hadde vert det beste:=)

Prøver bare å si at jeg tar det personlig når folk undervurdere smertene en kvinne kan oppleve under en fødsel...Det er ikke rettferdig!!!!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Samme som deg. Var positiv og optimistisk m.h.t fodsel, men i mitt tilfelle var problemet at hele prosessen tok 36 timer... Var sa utrolig sliten da jeg endelig skulle presse ut bebisen. Men, det gikk fort over heldigvis. Og vondt - det var det ja!

Denn fodselen kommer jeg til a ha i USA, og her er innstillingen litt annerledes enn i Norge. Skjer det ikke noe (sann som det gjorde med meg sist) sa blir det KS. Det er ikke verdens undergang, synes jeg. Derimot synes jeg tanken som verserer i Norge om at alle pa dod og liv skal fode vaginalt er litt vel ekstrem. Dette er var kropp, og nar moderne medisin kan gjore en fodelsopplevelse mindre smertefull, sa hvorfor ikke sier jeg.

Gjest Riga+hippiesnulla & piratspira
Skrevet

Hæ? Hva mener du med dette:"Mange syns at det og føde gikk ganske greit. Så flott men tenker ikke dere på alle som har opplevd det motsatte?" Må jeg tenke på hva du har opplevd under fødsel bare fordi jeg hadde en grei fødsel? Eller kommer du med denne kommentaren etter å ha lest et innlegg av nøffemor...undervurderer plutselig alle vi som har hatt en grei fødsel deg?

Det at du hadde et smertehelvete under fødselen (noe som jo er veldig vanlig) er du veldig klar over, og dette er de værste smertene du har opplevd...og hva med det? Er det noen som undervurderer disse smertene når de sier at fødselssmerte ikke nødvendigvis er det værste man kan oppleve? Det er jo kun DU som vet at å føde er det værste DU har opplevd. Akkurat som JEG vet at det å føde IKKE var det værste JEG har opplevd. Og det er ingen som kan måle hvem av oss som har opplevd mest smerte, for sånt er umulig å sammenligne.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...