Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kan menn få lov å bosette seg i Norge hvis de har flere koner, de som kommer fra land hvor flerkoneri er tillatt. Er det tillatt for innvandrere som har flere koner å ta med seg mer enn en kone til Norge og fortsette å ha flere koner her, eller er det et krav om at man må skilles fra de konene og deretter sitte igjen med bare en kone når de bosetter seg i Norge?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvorfor lurer du? Planer om å bli en del av et harem?

For da tror eg nemlig du ikke kan bli boende i norge...her e slikt ulovlig..

Skrevet

Nei, jeg skal aldri bli en del av et harem. Men jeg lurer på hva som skjer med innvandrere som har mer enn kone. Hvis en mann som har flere koner ønsker å bosette seg i Norge, hvordan forholder man seg til det? Finnes det innvandrerfamilier med flere koner i Norge, eller er det et krav om skilsmisse før mannen med flere koner bosetter seg i Norge???

Skrevet

I norge er ikke flerkoneri tillatt. Men jeg kjenner til flere som har mer enn en kone.

Det vanligeste er at en kone kommer hit, mens de andre konene er igjen i hjemlandet til mannen.

Siden bigami er ulovelig her i landet er det kun den første konen som vil få innreise til landet, i følge norsk lov er ikke de de andre ekteskapene godkjent, ergo får ikke konene innreise.

Jeg kjenner til folk som har klart å omgå reglene ved å oppgi at kone nr 2 er en søster eller annen nær slektning. Men kone nr 2 vil da ikke få status som mannens ektefelle her i landet.

Skrevet

Kanskje han tar med seg bare en av konene og henter resten til landet senere under påskudd av familiegjenforening? :P "Alla mina kosiner komme på besok her ja? Ha bara en kone" :P

Skrevet

Egentlig et utrooolig godt spørsmål..:P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...