Gå til innhold

Dåpsgave -hvor mye ville du gitt???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal bli tante snart og blir da sammen med mannen min og 2 barn invitert i dåp.

Hvor mye er vanlig å gi i dåpsgave da??

Jeg har 2 brødre,og den ene får sikkert bare 1 barn,og den andre har ikke begynt å få barn enda,så jeg tro ikke det blir typ dåp hvert år fremover,og en stor utgift liksom..

Jeg og mannen min har diskutert pris på gave/evt gi penger,men vi føler vi er litt på bærtur...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Personlig hadde jeg gitt en tusenlapp kanskje, men dette er veldig individuelt tror jeg. Gi som dere har råd til og føler er passe. Hva gir dere ellers i gaver til folk da?

Skrevet

ps. nær familie kjenner en jo ganske godt. Synes dere feks 500 er mye, har de full forståelse for dette, de vet jo sikkert at det i såfall er mye for dere. Ikke tenk så mye på summen, dere :-)

Skrevet

Ikke under 1000 iallefal:o)

Det er da min mening siden det er broren din sitt barn, og kanskje det eneste også....?

Skrevet

Jeg mener mellom 500-750 og mannen min mener 1000 kr..

Vi hadde dåp i helga,og småen fikk et smykke som vi bytta pga han fikk to like..

Og det smykket kosta 400 kr,og det var fra min bror med familie.

Jeg syns ikke 400kr var så veldig mye jeg,så jeg tenkte jeg hvertfall kunne spandere på den kommende babyen deres rundt 500kr..

Noen venninner av meg mente 250 kr var nok,og det syns hvertfall ikke jeg... Men jeg syns jo 1000 kr er for mye dersom en ikke skal være fadder da,da er 1000 kr greitt i mine øyne

Skrevet

Jeg tror dere er på rett spor jeg :-) Mellom 500 og tusen er veldig bra, det! Det er jo det dere føler for, og det er det viktigste.

Tenker dere penger eller gave da?

Skrevet

Veronica&Victor<3

Hører med til historien at vi hadde dåp selv forrige helg,og den samme broren brukte 400 kr på gaven.

Jeg vet han ikke har dårlig råd,og syns det var på en måte litt lite..

Men jeg vil ikke være like kjip,så jeg kommer nok til å bruke mer på gave enn det de gjorde.. Det blir som sagt deres eneste barn,og jeg har 2 barn.

Skrevet

Tror kanskje vi gir penger.

600 kr er ok sum tror jeg vi har kommet frem til.

Selv om ikke brodern gav like mye syns jeg virkelig at 600 kr ikke er for mye.

Skrevet

synes også 1000 er litt mye i forhold til deres gave da... men de vet kanskje ikke at dere bytta, så de vil ikke vite at dere vet summen de brukte...? På en måte... hihi, fikk du med deg essensen? :-p

Skrevet

Gi en ting fra tante og onkel som den lille vil huske dere for... Selv om foreldrene til barnet ga dere mindre enn dere kanskje hadde forventet, hadde jeg ikke brydd meg noe om det.. Det er jo en gave til tantebarnet deres:o)

Synes bunadsøljer er så fint jeg da, de kan man bære gjennom hele livet, fra de er bittesmå:o)

Skrevet

he he..Dama til brodern såg jo at han fikk to nokså like smykker,og hun sa jeg ¨måtte bare bytte det viss jeg ville.

Skrevet

Det var det jeg også tenkte,at den lille skal ikke få "svi" for at foreldrene hans/hennes var kjipe...

Blir ikke noe bunadsølje viss det blir gutt hvertfall..

Kanksje penger da,og heller sølje om det blir jente..

Babyen er ikke født enda,men den er like om hjørnet..

Skrevet

uansett, dere velger :-) synes ikke beløp er så viktig jeg :-)

vi skal ha dobbeldåp i sommer, den syntes jeg var vanskelig. men så endte vi opp som faddere for dem, og da er det jo greit. så lenge vi havner over dem i gave, kanskje... :-p

Skrevet

sikkert veldig individuelt.. men jeg har pleid å gi ca 300kr.. og det har vært greit i vår familie.. mine barn har feks fått for rundt 200 eller sikkert under også av mine søsken. nå er vi mange da.. men syns nok i deres tilfelle at rundt 500kr er passe;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...