Gå til innhold

KAN NOEN ANBEFALE KREM MOT STREKKMERKER?

Anbefalte innlegg

Skrevet

? (og evnt hvor fåes den kjøpt?)

Tuuuuuuuuusen takk for svar!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Clarins body treatment oil synes jeg er helt suveren! Blander den i bodylotion min, og har brukt den under hele svangerskapet. Tre dager til termin nå, og ikke et eneste strekkmerke så langt ;-) Men noen mener det har med gener å gjøre, og at disse produktene ikke har noe å si... gudene vet.

Du kan lese mer om oljen her: http://uk.clarins.com/main.cfm?prodID=65

Skrevet

Suuuuuuupert :-)

Lykke til med fødselen:-) 3 dager...ahh...i wish....;-)

Skrevet

Kan anbefalle VICHY sin antistrekkmerkekrem. Den e sinnsjukt deilig, fåes kjøpt på apoteket. Må innrømme at eg har fått strekkmerker da - men har ikke kjent noe til den berømte svangerskapskløen alle snakker om. Så den er i allefall god mot huden:)

Skrevet

Kan anbefale biotherm sin strekkmerkekrem. Brukte den i hele forrige sv.skap og har brukt det i dette. Ingen merker. Søsteren min brukte den etterpå på merker som hun allerede hadde fått da hun var gravid, og den var med på å redusere de merkene som allerede var der. Ble ikke borte, men mindre synlig

Skrevet

Prøvde maaaange forskjellig kremer forrige gang, både dyre og billige. Ingenting hjalp! Det er bare lureri. Er man disponert for strekkmerker, får man det.

Men hvis jeg skal anbefale deg noe, må det være bare det å smøre fuktighetskrem eller en olje som ikke koster deg skjorta ;)

Skrevet

bruker samme som erykah*fødeklar*.... har brukt den hele svang. å ikke en strekkmerke å se.... 5 uker igjen da, kan jo komme, men lov å håpe..

Skrevet

Ps. trodde jeg skulle slippe å få disse merkene, men de dukka opp de siste dagene av svangerskapet.....

Skrevet

Body butter med oliven fra Body shop er et godt og rimelig alternativ. Olivenolje er forresten et gammelt kjerringråd mot strekkmerker. Jeg har ingen enda. Men tror nok det stemmer det som noen har nevnt ovenfor; merkene kommer hvis du er disponert for det. Men jeg har tenkt at det hvertfall ikke skader å smøre seg:-)

Skrevet

Hei!

Jeg vil gjerne anbefale deg apoteket sin A-Creme (brun krukke). Den har jeg brukt fra første dag da jeg fant ut at jeg var gravid og har ikke fått ett eneste strekkmerke. Jeg venter tvillinger så egentlig skulle en tru at jeg skulle ha hatt masse strekkmerker i og med at magen er større, men det har jeg da ikke:)

Lykke til.

Skrevet

Støtter A-creme! Den gjør susen! Venter nr. 3 og har sluppet unna med strekkmerker til nå iallefall:-)

Skrevet

Når vi smører huden med krem, smører vi bare overhuden. Det er underhuden som revner når man får strekkmerker. Strekkmerker er hormonelt betinget. Men en god fuktighetskrem vil gjøre godt for huden slik at man ikke klør osv. Strekkmerkekremer er altså bare lureri!!!!!

Skrevet

Jeg bruker clarins oljen det snakkes om, synes den er deilig.. velvære er godt selvom man ikke vet helt om det virker eller ei... fikk anbefalt av hudpleier å smøre inn kroppen etter dusjen før man tørker seg.. da er det lettere å fordele oljen og den blir drøyere... bruker også clarins anti strekk merke krem som er helt ny.. god krem til f.eks puppene.. bruker oljen etter dusj på morgenen og kremen før jeg legger meg... fått litt strekkmerker på puppene, men de har jo vokst sykt også da! Velvære er et stikkord oppi det hele spør du meg.. strekkmerkene kommer nok uansett sies det...

Skrevet

Jepp,strekkmerkene kommer uansett,d er genetisk. Så d blir for velværen sin del bare...

Skrevet

Spenol.

Jeg har smurt hver morgen, og har ikke fått et eneste strekkmerke enda i hvertfall (er 36+4).

Fåes i alle dagligvarebutikker og koster vel ca 15 kroner.

Den er utrolig dryg da jeg har klart å bruke kun litt over 1 flaske hittil.

Skrevet

Jeg tror i grunnen ikke vi har vitenskapelige bevis for om de virker eller ikke, jenter. Har noen av dere som har fått strekkmerker bevis på at dere ikke hadde fått enda flere dersom dere ikke hadde brukt krem? Og vi som bruker krem og ikke har fått strekkmerker, tja, vi vet jo i grunnen ikke om vi ville ha fått dem ellers. Derfor tenker jeg som så, bedre å brukt krem og kanskje motvirket noen. En ting er ihvertfall sikkert, de fremprovoserer ikke flere, og da er det en luksus jeg unner meg. Jeg bruker den fra Biotherm, dyr, ja, men vanvittig drøy. Og husk å bruke det etter fødselen også, skal hjelpe huden med å komme "i form" raskere.

Skrevet

Alt jeg har lest om strekkmerker og celulitter fra eksperter er at de som selger kremene lopper oss for penger... til ingen nytte.

Men som noen her skriver... nytelsen gjør det kanskje verd pengene :)

Jeg har selv strekkmerker fra før (ikke vært gravid) disse har ikke blitt større og jeg har ikke fått flere. Jeg bruker ikke body lotion en gang....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...