babyprincess Skrevet 17. juni 2007 #1 Skrevet 17. juni 2007 ? (og evnt hvor fåes den kjøpt?) Tuuuuuuuuusen takk for svar!
Mor til en stor og en liten Skrevet 17. juni 2007 #2 Skrevet 17. juni 2007 Det finnes flere kremer å få kjøpt, men jeg kan si med hånden på hjertet at disse virker ikke. Strekkmerker er genetisk betinget! Enten får man dem eller man får dem ikke og når de først kommer er det ingenting ,dessverre, du kan gjøre med det eller kan gjøre for å forhindre at de kommer. Fikk moren din strekkmerker da hun var gravid er det stor sannsynlighet for at du får det og samme om hun ikke fikk, da får du neppe det! Det eneste som kan påvirke forekomsten av strekkmerker er om du legger på deg veldig mye. Da kan du få strekkmerker selv om moren din ikke fikk.
goldenticket *BLITT MAMMA* Skrevet 17. juni 2007 #3 Skrevet 17. juni 2007 Det finner ikke kremer MOT strekkmerker...de kommer uansett, er arvelig belastet. Så desverre så får du ikke gjort noe mot det. Men det er alltids bra og smøre seg, jeg bruker en fet kokoskrem fra bodyshop...tror den heter bodybutter eller noe
Linn&Johnny.fikk.jente.26.06! Skrevet 17. juni 2007 #4 Skrevet 17. juni 2007 mot? eller for å holde huden myk å prøve å unngå strekkmerker... sjekk profilen min, ligger bilde av en der, fås kjøpt på body shop, coccoa (kakao) lukt på den.
mamma'n til ina og ada;o) Skrevet 17. juni 2007 #5 Skrevet 17. juni 2007 Jeg smører baby olje/ gele på magen etter jeg har dusjet, strekkmerkene blir ille borte, men de blir myke og smidige ;o)
Gjest Riga+hippiesnulla & piratspira Skrevet 18. juni 2007 #6 Skrevet 18. juni 2007 En arver jo gener fra fedrene sine også, så nytter ikke bare å se på kroppen til moren sin. Så er det jo de som ikke får strekkmerker i første svangerskap, men i andre eller tredje e.l. helt uavhengig vektøkning.
Miss L å di Skrevet 18. juni 2007 #7 Skrevet 18. juni 2007 jeg smører og smører med dyre kremer, og huden sprekker som om den aldri skulle gjort noe annet.... desverre...
babyprincess Skrevet 18. juni 2007 Forfatter #8 Skrevet 18. juni 2007 Da blir det body shop neste:-) Takk for tips:-)
FruV Skrevet 18. juni 2007 #9 Skrevet 18. juni 2007 Jeg synes personlig at choca butter fra body shop har en så intenslukt at man blir kvalm. Kjøpte en krem som ble anbefalt i siste nr av gravid.Clarines - stretch mark control. Jeg har selv fått strekkmerker på magen,men denne kremen skal i tillegg hjelpe til å redusere strekkmerkene.. Den koster litt (365 for 200ml)men synes selv det er verdt det ,for en prøver jo alt =) Uansett om du får strekkmerker på magen er det bare å smøre magen morgen og kveld.
babyprincess Skrevet 18. juni 2007 Forfatter #10 Skrevet 18. juni 2007 Aiai, nå er du nr 2 som anbefaler den. Kjipt at det er så dyrt, men det er som du sier...en prøver alt!!! Hehe. 1000 takk for bra tips:-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå