Gå til innhold

En liten oppdatering fra oss....


Anbefalte innlegg

Skrevet

Vår lille Martin ble født 6/6 kl 14.19. Han var 52cm lang og veide 3170gr.

Han er en snill 'baby' som bare sover og sover...

Desverre er grunnen til at han sover så mye at han har gulsott (som gjør han svak) og i tillegg har han en infeksjon. Disse tingene gjorde at han ikke klarte å få i seg nok næring...

Fredag 15. juni var han blitt så gul og svak at han ble lagt inn på sykehuset igjen. Han ligger nå på nyfødt intensiven. Han får mat via en sonde i nesen, og er koblet til en hel masse slanger. Han får antibiotika og er allerede mye bedre.

De behandler gulsotten med å la han ligge i en lyskasse (han ser ganske så kul ut med 'solbriller' på).

Han vil bli liggende på sykehuset til han er ferdig med antibiotika, noe som kan ta optill 10 dager.

Han er en tøff liten gutt og er allt på bedringens vei. I går hadde han faktisk krefter til å gråte litt!

Det føles veldig rart og tomt å være hjemme uten baby, men vi trenger hvile så vi kan ta oss av han på best mulig måte når han får lov til å komme hjem igjen...

Det har vært en veldig vanskelig tid for oss, men nå kan vi senke skuldrene litt, han er utenfor fare, endelig!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

ååh, for en tøff liten gutt du har fått deg!!!:) Godt at han står utenfor fare.. Håper han kommer seg raskt så du får tatt han med deg hjem:)

 

Lykke til:)

Skrevet

Det var jammen meg godt og høre Tristane.

Fint at dere taler å være hjemme uten pjokken deres da.

Håper han kommer seg fort :)

 

 

Skrevet

Føler med deg!! vet akkurat hvordan du har det,er mamma til ei "gul" jente selv =) Godt han er på bedringens vei da, Håper dere klarer dere greit gjennom det og koser dere masse når dere endelig kommer hjem!! Lykke til!

Skrevet

Takker for omtanke.

Martin er bittelitt bedre i dag. Han har smerter i kroppen (omtrent som vi har når vi har influensa) så han får litt paracet. Det hjelper litt. Han er mer våken i dag, og gulfargen begynner å forsvinne.

Vi har nå fått tilbake en del prøveresultater, grunnen til at han fikk gulsott er infeksjonen. han har en infeksjon i urinveiene, bakterienivået ligger på 70, noe som er veldig høyt (normalverdi er 7).

De vet enda ikke hvorfor han har fått en slik infeksjon, men kommer til å ta flere prøver og bilder av urinveiene.

Han er fortsatt svak, har gått ned over 500gr siden han ble født. Han var veldig dehydrert, så ille at han begynte å flasse da han lå i lyskassen.

 

Jeg føler meg totalt mislykket som mor, den lillegutten min sultet nesten ihjel ved brystet mitt.... :(

 

Men jeg vet også innerst inne at jeg gjorde så godt jeg kunne ut i fra den informasjonen og veiledningen jeg fikk... Men jeg klandrer meg selv for at jeg ikke sto sterkere på mitt da jeg følte at noe var galt, at jeg lot meg avspise med beroligende ord om at alt var bra. På intensiven sier de at jeg brakte han inn i grevens tid, et døgn senere kunne vært fatalt...

 

Jeg legger ut hele historien i en egen tråd.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...