Filosofia m/supersprett Skrevet 17. juni 2007 #1 Skrevet 17. juni 2007 Er det andre her som skal settes i gang de nærmeste dagene? Jeg skal på Ullevål i morgen og blir forhåpentligvis satt i gang. Legen sa det var mye å gjøre på mandag så kanskje jeg må vente til tirsdag. Nå gruer jeg meg skikkelig. Selv om jeg nå er 9 dager over tiden merker jeg nervene kommer snikende.. Tror ikke jeg får sove i natt gitt, selv om jeg vet jeg trenger all søvn jeg kan få.
heioghopp! Skrevet 17. juni 2007 #2 Skrevet 17. juni 2007 Jeg skal kanskje også settes igang i morgen. Har termin i morgen....mn har vært rimelig moden ei stund, snuppa er ca 4 kg og fødeavdelinga her stenger om ei uke........ Er ganske spent, jordmor snakket sist om å ta vannet. Lurer på hvordan det blir kontra at veene starter av seg selv slik det gjorde sist.
Én til Skrevet 17. juni 2007 #3 Skrevet 17. juni 2007 Bare av ren nysgjerrighet - hvorfor blir du satt igang 9 dager over termin? Jeg skal også på Ullevål, men har fått beskjed om at de ikke setter igang før det har gått minst 14 dager.. Noen tips til hva man kan si til lege/jordmor? Sliter skikkelig med søvnløse netter og migrene, ikke noe gøy...
Filosofia m/supersprett Skrevet 17. juni 2007 Forfatter #4 Skrevet 17. juni 2007 Jeg er desverre ikke moden i det hele tatt. De setter meg i gang rett og slett fordi jeg er 9 dager over og er kjempesliten. Ingen medisinsk grunn i det hele tatt. Babyen har det bare bra, nok fostervann, bra blodgjennomstrømming i navlestrengen og den er helt gjennomsnittlig i størrelsen. Jeg gruer meg mest til at fødselen skal bli skikkelig hard pga igangsetting. Er i alle fall det jeg har hørt at det blir tøffere da.. Får i alle fall håpe at jeg har blitt litt moden. Jeg har ikke født før så aner ikke hvordan igangsetting er i forhold til at det starter naturlig. Tror kanskje at hvis de tar vannet så vil riene komme litt "fortere på" uten at jeg vet dette. Lykke til i alle fall:)
Filosofia m/supersprett Skrevet 17. juni 2007 Forfatter #5 Skrevet 17. juni 2007 De ser på helheten. Igangsetting er ingenting du kan bestille på forhånd. Det vurderer de fortløpende når du er på overtid.Jeg blir satt igang pga hensynet til mor. Har en annen lidelse som spiller inn. Men vet at "vanlige graviditetsplager" som søvnløs, migrene, halsbrann, sliten, allergi osv som regel ikke er grunn god nok hvis babyen har det bra.
heioghopp! Skrevet 17. juni 2007 #6 Skrevet 17. juni 2007 Lykke til til deg også Spennende blir det iallefall. Jeg gikk ei uke over med første mi, hadde en veldig grei fødsel. Håper jo på det samme nå, (grei fødsel, ikke ei uke over). Vet ikke helt hva jeg håper skjer i morgen. Skummelt å bli satt igang........men er så lei nå at jeg svært gjerne vil ha ho ut.....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå