Anonym bruker Skrevet 17. juni 2007 #1 Skrevet 17. juni 2007 Min venninne og jeg har diskutert i dag vedr OS og samboerskap. Vi blir ikke enig, og jeg setter sotr pris på seriøse svar her! Saken er slik: jeg flytter sammen med kjæresten i ny by i høst. Vi har hittils bare møttes nå og da- for vi bor langt fra hverandre. Jeg mener jeg kan bo sammen med kjæresten min (altså ikke faren til min barn), i 12 mnd før jeg mister OS. Jeg skal selvfølgelig si ifra til NAV om dette, det er ikke det som er temaet her. Men, hvorvidt jeg fortsatt vil notta OS eller ikke etter vi har flyttet sammen ! Min venninne mener jeg vil miste OS tvert vi har flyttet sammen, mens je gmener at vi kan ha samme adresse i 1 år før jeg mister OS - - - hvem har rett!??!??!??
pøber´n & je Skrevet 17. juni 2007 #2 Skrevet 17. juni 2007 Det stemmer det du sier. Det er om du flytter med BF, du mister OS på dagen
Anonym bruker Skrevet 17. juni 2007 #3 Skrevet 17. juni 2007 Du har rett, enkelt og greit. Du trenger forresten ikke si i fra til NAV. Skjemaet du får i november holder, da fyller du i når du ble samboer og NAV stopper utbetalingene når du har vært samboer i 12 måneder. Husk at det gjelder alle andre stønader også, bortsett fra skatteklasse 2 og bidrag. Om du får nytt barn med samboer før det er gått 12 måneder eller gifter deg vil også stønadene stoppes.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå