Gå til innhold

Nattavvenning...!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan gjør man det og hvr gammel bør babyen være??

Lurer litt er førstegangs så er sikkert ett dumt spm for mange av dere men men..

hehe

Videoannonse
Annonse
Skrevet

har aldri hatt problemer med nattavvenningen her, de avvente seg selv begge to,:-)

men dytter det litt oppover for deg,

og det er IKKe et dumt sp mål....-)

Skrevet

Kan ikke hjelpe deg ,minsten min er 2 og har nattpupp enda ;)Håper han slutter snart da ellers må jeg snart finne på noe hehe

Skrevet

dytter litt jeg så kanskje noen ser meg...

Skrevet

Gutten vår var 11 mnd da vi nattavvente han. Alt for sent, synes jeg, men pga operasjon og sykdom hadde vi ikke hjerte til det før da.

Det tok 6 dager med skriking og savn av flaske- hjerteskjærende:-(

Skrevet

Noen flere i dag??

Skrevet

Nattavvenning kan være ganske slitsomt og man bør være 2.

Her i huset gjorde vi følgende etter råd fra HS:

Vi begynte med nattavvenning når jenta vår var 8 mnd, da kom første tannen.

Når hun våknet om natten var det min samboer som gikk inn til henne. Han hadde med seg en flaske med vann. Etter 2 netter med klaging, hun gråt ikke noe særlig men var mest våken, så sov hun nettene igjennom.

Jeg vil anbefale å gjøre dette på helg slik at du/dere kan hvile på dagtid.

Skrevet

De sier vel at når babyen er over 6 mnd så har de ikke lengre behov for mat på natten, og man kan avvenne. Dette forutsetter jo at de spiser godt på dagen.

Nattavvenning er en fars oppgave, spesielt når man ammer. Vi begynte når snuppen var 5 mnd allerede, dette fordi hun i over en mnd ikke hadde spist av puppen, bare koste seg uten å drikke. Jeg ble helt utslitt, så pappan gav henne flaske i stedenfor på natta. Det var jo slett ikke så kos, og ikke var hun sulten heller, så på natt nr 2 i avvenningen var det stopp og hun sluttet å mase om pupp på natta. Man kan i stedenfor melk, også tilby bare vann på flaske.

Tror at det er lurt å starte så tidlig som mulig, dvs rundt halvt års alderen. Jo lengre man utsetter det, jo mer hyl og skrik blir det.

Lykke til! :o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...