Gå til innhold

Noen katteallergikere som HAR katt her???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har så lyst på pus, men jeg er allergisk.. Vi har vært på testing mot sibirkatt,som ikke gikk så bra for jeg fikk en reaksjon, dog MYE mindre enn hva jeg bruker var den sterk nok til at vi ikke tørr satse på den rasen.. Vi skal også på testing av devon rex og maincoon..

Hvilken katt har dere? Og hvilke anbefalinger har dere å komme med?

Vi er så glade i dyr og har så lyst på kattepus..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg utviklet allegi etter at vi fikk vår katt. Dt var en Exotic. Jeg begynte på allergi medisin... men det var vel en smule ubehagelig allikevel. Den hadde MASSE hår! Ikke så lenge etter ble jeg gravid, og noen uker etter at babyen var i hus, overok en slektning den på ubestemt tid. Dette litt pga allergi(kunne ikke ta medisin pga amming) og pga alle hårene som var overalt, orket ikke at snuppa skulle være full i hår, og jeg måtte vaske sofaen før jeg satt meg ned å ammet. Ble for mye..

Reagerer du litt, blir det liksom noe som alltid komer til å plage deg. Og det er utrolig trist å måtte levere fra seg et dyr som man er blitt så glad i. Er det ingen andre dyr du kan ha som du reagerer mindre på?

Skrevet

Vi har tenkt på hund, en bichon havanais, men vil teste ut ulike katter først, for det er det vi har mest lyst på.. Ska på testing av devon rex snart (de har pels, men den er veldig kort og veldig tynn) og ei venninne av meg som er allergisk reagerer på alle katter bortsett fra maincoon kattene, og de er ikke allergivennlige i følge boka.. Siden jeg hadde reaksjon på sibirkatten som er nært beslekta med maincoon har jeg ingen tro på at jeg kommer til å tle dem, da er det mere sannsynlig at jeg tåler devon rex.. håper det... Noen fler som har erfaringer??

Skrevet

Vi har en katt her midlertidig, og jeg er allergisk.

Angrer nesten på at vi tok han inn noen ganger...

Det er ingen andre katter jeg ikke reagerer på, men det kan jo hende du er mer heldig. :)

Skrevet

Har ikke katt nå da, for lot han bli igjen hos mamma da jeg flytta. Men uansett jeg er allergisk mot katter men vi smørte han inn med en spesiell krem en gang i uka som skulle fjerne en del av det flasset jeg reagerte på, å jammen meg så tålte jeg han etter noen uker :)

Han er korthåret og en vanlig huskatt.

Skrevet

Hva heter den kremen og hvor får man tak i den?? :-) 95% av alle allergikere, tåler devon rex, men jeg kan godt være en av de 5 % som reagerer på de.. Det vil nå testinga vise..

Skrevet

Tror den heter PetCare vis jeg ikke husker helt feil. Den er å få kjøpt på de fleste dyrebutikker så er bare å spørre der så vet de nok hva du snakker om.

Jeg leste om den i Hjemmet, var om ei jente som plutselig ikke tålte hunden(Golden retriver) men etter at de jevlig brukte den så reagerte hun ikke på hunden lenger. Så den funker på både hunder og katter.

Både jeg og mamma er uberallergiske mot katter, men nå reagerer ingen av oss på katten.

Skrevet

Når jeg traff samboeren min hadde han to katter. En huskatt og en main coon.

Jeg viste at jeg var allergisk men vi bestemte oss for å prøve en stund for å se hvordan det gikk.

Jeg brukte allergimedisin. men allergien min ble bare verre og verre.

Etter ett år måtte vi omplassere kattene.

Så min erfaring ble den at etter det året er jeg så allergisk som jeg aldri har vært før.

Skrevet

Hehe, heldig med den. Hadde mannen min reagert på kattene da vi ble sammen, så hadde han vært nødt til å gå. Og det verste er at jeg mener det! ;-)

Skrevet

Noen fler?? Vi er ganske desperate her... Hadde kanskje vært en ide å låne den sibirkatten jeg reagerte veldig lite på og prøvd å behandlet han med den kremen det er snakk om over her, for å se om det kan fungere.. De hadde vedlig lyst til å selge han til oss, så vet ikke hvem som ble mest lei seg, de som skulle selge han eller vi som ikke kunne kjøpe han? :-) Han la seg rett i fanget på gutten vår på 1 år, og han gjorde akkurat hva han ville med han.. Jo mer prinsen vår holdt på, desto mer malte kattungen.. Han lå der til gutten vår ville ned på gulvet, da fulgte han etter han :-)

Skrevet

Vi har 2 persere. Jeg ble allergisk etter vi fikk de, men etter at lillegutt kom så har jeg ikke hatt symptomer på allergi:)

Har også testet positivt på pollenallergi, men ikke noen sympt der heller:D

Prøv deg frem, gjerne lån katten du ønsker å få tak i over et par netter eller noe sånt. Først da ser du hvordan du vil reagere:)

Lykke til;)

Skrevet

Jeg var litt allergisk når vi hadde katt når jeg var liten og nå er jeg eksplosivt allergisk mot katt...kan nesten ikke være inne hos folk som har det. Ville absolut ikke skaffet meg katt, fordi det kan gjøre allergien mye verre for deg...kjenner ei som faktisk ble hyperallergisk pga at de beholdt hund til tross for allergi...mot MYE rart! Kan bla dø av nøttespor, kondomer med latex osv.

Og som en liten moralsk notat..jeg synes det er ille å få seg katt som blir glad i dere som dere må avlive om du faktisk blir for syk for å ha den i hus:(

Skrevet

Det hadde uansett IKKE vært aktuelt.. Det er derfor vi sjekker ut dette så nøye som vi gjør, vi vil være 100 % sikre på at det vil fungere, FØR vi kjøper den! Det er derfor vi vurderer å låne katten en stund FØRST, med depositumsordning..

Skrevet

Jeg testet for noen år siden pos. på allergi mot katt. Har hatt katt nå i 5 år og det går kjempefint her. ER ikke allergisk mot henne på noen måte. Hun er blandet med Blue Russian. Jeg hadde nok ikke gitt henne bort eller noe slikt om jeg hadde begynt å reagere heller.. Hun er som vårt andre barn :)

Skrevet

Noen fler?

Skrevet

Sambo har akkurat vært i telefon med en devon rex oppdretter, og vi skal dit på besøk neste uke og låne den kattungen som er igjen for salg i kullet for å se hvordan det går i ei uke, går det ikke, er det tilbake tiloppdretter.. :) Gleder meg masse nå ja!! :-D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...