Gå til innhold

er det det jeg tror det er???

Anbefalte innlegg

Skrevet

har kynnere HELE tiden, de gjør ikke vondt men er ubehagelige å kommer virklig i ett sett, er dette da masserier????

Videoannonse
Annonse
Skrevet

forskjellen på mine kynnere og maserier;

kynnere; magen blir hard, det er ubehagelig. Noen ganger strammer det kanskje bare på den ene siden av magen, veldig ofte oppe på magen. presser i ribbena så det gjør vondt.

maserier; som menssmerter i nederste del av magen, skambeinet verker og smerter i korsryggen, kombinert med spent mage.

maseriene går som en bølge; begynner forsiktig, før de blir veldig vonde, for så å slippe sakte. Kynnerne bare strammer seg og holder, gjerne lenge.

som regel slipper de om jeg reiser meg, skifter stilling etc..

hjalp det litt?

Skrevet

både ja og nei. Det gjør sykt vondt i hoftene når kynnerene kommer. er akkuratt som om lillegutt legger seg på hofte bena:(

Skrevet

hm jeg opplever iallefall kynnere og maserier helt forskjellig..

maseriene minner mer om luftsmerter og menssmerter, lissom.

du kan jo selvfølgelig ha en kombinasjon. men kynnerne merker du jo forskjellige steder i magen, ettersom hvilke muskler det er som jobber.

så dersom du kjenner det i hofta, er det godt mulig den strammer seg nettopp rundt lysken/hofta, feks..

Skrevet

Er maserier et slags forvarsel om at noe er i gang eller er det mer som kynnere i "alvorlighetsgrad"?

Skrevet

maserier hjelper på modning, iallefall, men du kan gå med maserier i opptil to uker før fødsel, iallefall..

for noen er det ikke så mye, bare opptakten til riene som varer noen timer før de "ekte" riene setter inn...

jeg har hatt maserier minst en gang om dagen (et par timer i slengen eller mer) i en ukes tid nå, -kjedelig!!

for maserier gjør vondt, i motsetning til kynnere, som er mest ubehagelig..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...