Peyton Skrevet 17. juni 2007 #1 Skrevet 17. juni 2007 Fikk dere noe svar i posten, en bekreftelse på at nå heter du det fra det liksom...? Sendte inn melding om bytting av navn med papirene til bryllupet så jeg lurer på om jeg heter det nye etternavnet fra de har behandla papirene eller fra dagen vi gifter oss... For man må vel bytte bankkort og lignede med en gang en har bytta navn...? Noen som vet? Please svar om du vet:)
NoDoubt Skrevet 17. juni 2007 #2 Skrevet 17. juni 2007 Mener jeg brukte vielseattesten som bevis. Du må møte opp i banken og på biltilsynet med det. Du må og opplyse til alle du får post fra om det nye etternavnet. Mye jobb...
Beama Skrevet 17. juni 2007 #3 Skrevet 17. juni 2007 Jeg fikk nytt nav fra dagen bryllupet stod... men mener å huske att navnepapirene ikke kom tilbake før etter bryllupet... Nå er det ett år siden bryllupet og jeg har enda ikke klart å få byttet navn på sertifikat ol. kun bankortet siden jeg trengte nytt likevel...
Gjest Skrevet 17. juni 2007 #4 Skrevet 17. juni 2007 Du får vel ikke annen bekreftelse på dette enn vigsels-attesten
mayaya Skrevet 17. juni 2007 #5 Skrevet 17. juni 2007 Vi fikk bare vigselsattesten, byttet begge to. Det er over et halvt år siden, og vi har kun fått nye førerkort.. Alle andre kort er i gammelt navn. Men i morgen skal vi kjøpe nye pass, da :-D
Peyton Skrevet 17. juni 2007 Forfatter #6 Skrevet 17. juni 2007 Takk for svar jenter! Ikke så greit å vite sånne ting når en ikke har gjort det før:) Gleder meg så til å få mitt nye navn, er så lei av å stave det jeg har nå Ha en fortsatt fin søndagskveld!
lille je Skrevet 17. juni 2007 #7 Skrevet 17. juni 2007 Du skal få bekreftelse fra folkeregisteret om at navneendring er registrert, du må ha papiret fra dem når du f.eks. skifter pass osv. Det kan ta tid ja....
bambi på isen Skrevet 17. juni 2007 #8 Skrevet 17. juni 2007 Har du øvd deg på å si det nye navnet ditt høyt?? Jeg sleit litt med det når jeg hadde gifta meg, hadde da en jobb som jeg ringte rundt til kunder, når jeg skulle presentere meg stokka tunga seg helt de første gangene:-)
lille je Skrevet 17. juni 2007 #9 Skrevet 17. juni 2007 Jeg skrev feil på kjøpekontrakten da vi kjøpte hus:)
Peyton Skrevet 17. juni 2007 Forfatter #10 Skrevet 17. juni 2007 Jeg øver meg litt, sier det litt høyt og skriver det, men ja, det høres litt rart ut enda...blir vel vant til det etterhvert:) Ler av svigermor da for hun gleder seg til vi er Fru ****** begge to:D
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå