Gå til innhold

litt flaut spm, men håper noen kan svare.....

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg har 5 uker igjen til termin, de siste dagene har jeg hatt helt svart avføring... er det normalt eller?? flere som har det??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har ei uke til termin og har også svart avføring. Kanskje fordi jeg tar jern-tillegg?

Skrevet

Hei. Jeg har også det.. Jeg bruker jerntabletter. 8 uker til termin!!!

Skrevet

Er ikke så bevandra i gravide-verdenen siden jeg er førstegangs, men i ikke-gravid tilstand kan det bety at en blør fra et sted langt opp i fordøyelsestrakten, eks magesekken eller i tarmen (foruten langt ut i tykktarmen, da blir det rødt, friskt blod. Du burde i alle fall sjekke det hos legen som med enkel prøve (som kan gjennomføres hjemme) kan faststlå om du har blødd. Eneste svaret jeg kan gi, kanskje noen andre som har bedre gravide-svar?

Skrevet

Jeg svarte feil.. IKKE 8 uker til termin,men 3!!!!!

Skrevet

tar ikke jern så det kan ikke være det...

så jeg skjønner ikke helt hva det er som skjer. hm...

er det farlig å blø da eller??

Skrevet

Huff, mener absolutt ikke å skremme deg. Så lenge formen din er bra er det ikke farlig for hverken deg eller babyen, men du bør uansett finne årsaken. Finnes mange ufarlige årsaker som en kan gjøre noe med, og hos deg som sikkert er ung og frisk er det mest sannsynlig ikke noe farlig. Dersom en blør over lengre tid kan en bli blodfattig, men som gravid ville du sikkert visst det siden blodprosenten stadig måles ved kontroller. Blir slapp og uopplagt hvis den daler.

Men som sagt; du bør uansett få det undersøkt, ring i alle fall legen og spør, så kan han/hun få den infoen han/hun trenger for å finne ut av dette. Altså; kan enkelt undersøkes om det er blod i avføringen med "hjemmetest" som du får hos legen og leverer til laboratoriet der. Dersom du tester positivt på blod, vil nok legen sette igang videre undersøkelser for å finne årsaken.

Håper aller helst det gir seg i morgen og ikke blir noe sak lenger! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...