Gå til innhold

Bleieavvenning

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sliter litt med å få midterste gutten til å skjønne at han må gå på doen å bæsje. Han er 3,5 år, kjenner når han må tisse, og er egentlig flink til å gå på do å tisse (det siste er at han skal stå å tisse, som storebror). Men han nekter å bæsje på do, han kjenner at han må, for han går å gjemmer seg. Vi har prøvd å spørre fint, lokke lure, lage kalender osv. men han nekter!!!!!

Noen forslag??

Det gikk så greit med eldstemann, begynner å bli lei bleieunger nå, har hatt bleieunger siden august 01, og minste snuppa er bare 18 mndr, så jeg har enda noen år igjen. SUKK!!!!!!!!!!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Lurer på AKKURAT det samme... her også går tissinga kjempefint, men han nekter å bæsje på do! Klarer å holde seg og alt mulig, men er livredd for å bæsje på do! Har prøvd med klistremerker her, og det gikk fint med tissinga, men ikke bæsjinga.

Skrevet

Har litt av det samme problemet her. Vil bæsje på potta, men mamma syns det er mye greiere å få det rett i do... Men etter noen runder på potta (har akkurat sluttet med bleie) så gikk han på do i dag uten problemer. Er kanskje ikke så "skremmende" med potta? er ikke så "høyt oppe i lufta", lettere å gå på/av selv, lettere å sitte der...??? Vet ikke helt jeg, men kan jo være verdt et forsøk, dersom dere ikke har prøvd? Kanskje doen ikke blir så skremmende etter noen vellykkede forsøk på potta?

Skrevet

Huff ja, kanskje jeg må krype til korset å kjøpe potte. Har aldri likt det jeg, synes igrunnen det er litt ekkelt. Får prøve å snakke med han i morgen å høre om han vil prøve på det. Har jo ring til doen. Lillesøster på 18 mndr var veldig iverig på do gåing rundt 1 års dagen sin, dro i bleia og viste tydlig at hun ville på do, bæsja mange ganger på do. Men nå er det stopp der også, kanskje jeg skal prøve å få henne tørr med det samme, det hadde vært noe:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...