Gå til innhold

tips for å lære å sovne selv!!!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Har en nydelig sønn på fire måneder, men vi sliter en del med nattesøvnen. Han må bæres/bysses for å sovne om kvelden, sovner lett i vogna si på dagtid.

Noen som har erfaring med å lære dem å sovne inn selv? Er han for liten? Han er ganske høyrøstet av seg....skriker fort høyt og intenst når han er sulten/trøtt, så jeg er redd han vil "ta helt av" hvis jeg skal la han ligge alene og sovne selv.

Tar imot alle råd med takk!!!

:o)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vesla mi var 2,5 mnd når hun sovnet av seg selv i senga. Vi fant ut at hun fortsatt var "sulten" etter å ha fått pupp på kvelden, så jeg begynte å gi henne mme på flaske (evt mm når jeg hadde fått pumpet), og når hun da fikk suge til hun selv spyttet ut smokken, så var det liksom null problem. Hun kunne da ligge i sengen opptil en halvtime før hun sovnet. Vi måtte bare inn når hun skrek for å dytte inn smokken. Etterhvert sovnet hun bare. Så om du ikke har prøvd det, så er det jo verdt et forsøk.

Skrevet

Den første tiden lå lillegutt kun i en liten bag og ikke i den store sengen sin. Vi begynte derfor med å legge han i den baggen og gå rundt med den så den vugget. Da han begynte å venne seg til det istedenfor å sovne ved puppen, så begynte vi med å vugge baggen til vi så han begynte å glippe med øynene, men satt alltid baggen ned på gulvet før han sovnet slik at han skulle sovne mens den sto i ro. Hvis han begynte å gråte da, så vugget vi til han roet seg igjen og virket trøtt. Etter en tid så trengte vi ikke å vugge i det hele tatt for han var vant til å sovne mens han lå i ro i baggen.

Lykke til!

Skrevet

Hva med å legge han, så går du inn hvert 3 min og putter tutten i, brer på dyna og går ut. Gjenta dette. Du skal ikke ta han opp - om han ikke blir krakilsk - og ikke snakk til han, bare si ett langt og rolig hysssssssssssjjj å gå ut igjen.

Jeg tror at hvis du fortsetter og bysse ham så kan du holde på med det i mange mnd...

Men alle unger er forskjellige. Ekstra kosing før han legger seg kanskje? Uten å gå rundt..

Jeg mener han ikke er for liten. Jeg kutta nattmåltidet (vi vekket henne til måltid 2330), la henne i egen seng på eget rom (hadde lagt i vogge på vårt rom) og da klokka var 20 la jeg henne på rommet istede for vogga i stuen til kl 2330, da var hun presis 4 mnd..

Sprang som en tulling de første 3 nettene for å se om hun var i live :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...