Mammatiltoprinser Skrevet 17. juni 2007 #1 Skrevet 17. juni 2007 Skal bake kake til bryllupsfesten til ei venninne.. Ikke sjokolade kake, krydder kake eller bløtkake.. skal passe å spise etter grill mat..
Mom2Two Skrevet 17. juni 2007 #2 Skrevet 17. juni 2007 En frisk ostekake med gelèokk med ferkse jordbær inni lokket om du skjønner... Veldig godt og friskt. Fromasjkake med frukt og sjokoladebiter..nam nam..
smakk Skrevet 17. juni 2007 #3 Skrevet 17. juni 2007 Jeg digger en marengsrullekake med vaniljekrem og bringebær i. Enkel, sprø og frisk )
Fru HottenTott♥♥ Skrevet 17. juni 2007 #4 Skrevet 17. juni 2007 En sommer kake ting da.. En som er veldig pop i min familie er gelekake.. Bruker sånn sukkerbrød som i bløtkake, men har vaniljekrem inni. Og på toppen har du frukt som banan, jordbær eller kiwi for eksempel. Også har du tynt lag med gele oppå der igjen.. Frisk og god.. Fikk smake en anna kake her om dagen som og var kjempe god.. Var marengs bunn (pikekyss) - kan kjøpes ferdig.. Oppå der var det masse friske bær og vaniljekrem...
Mammatiltoprinser Skrevet 17. juni 2007 Forfatter #5 Skrevet 17. juni 2007 Takk for svar. Fikk gode ideer nå. har heldigvis god tid på meg.. he hee
SuperMusa Skrevet 17. juni 2007 #6 Skrevet 17. juni 2007 Amerikansk Oreo kake! Finnes ikke bedre kake i hele verden. Det er aldri noe igjen når jeg baker den
"Frostpinnen" Skrevet 17. juni 2007 #7 Skrevet 17. juni 2007 lag marengsbunn . oppå har du pisket krem og topp med blåbær,jordbær,rips,kiwi og bringebær. Sommerlig og frisk.
Mammatiltoprinser Skrevet 17. juni 2007 Forfatter #8 Skrevet 17. juni 2007 Hmm.. det hørtes bra ut.. Har du oppskrift å eller? eh he
A4 Husmor.... Skrevet 17. juni 2007 #9 Skrevet 17. juni 2007 Verdens beste/ Kvæfjord kake, den passer til små og store begivenheter
mamma >to gull Skrevet 17. juni 2007 #10 Skrevet 17. juni 2007 Peanøttkake :bunn:ritz kjeks og peanøtter (knuses), melkesjokoladefyll og pisket krem og strø med melkesjokolade. KNALLGOD ) Eller en som er frisk (vet ikke hva den heter) men det er marengsbunn, vaniljekrem, pisket krem og så bær på toppen (eks.på hva du kan bruke:jordbær,bringbær,kiwi,druer etc.)
bareMariann Skrevet 17. juni 2007 #11 Skrevet 17. juni 2007 http://www.detsoteliv.no/ Mmmmmmm!!!!!!!!!
prysseluskan Skrevet 17. juni 2007 #12 Skrevet 17. juni 2007 Jordbæriskake om det finnes en fryser i nærheten av festen. Ellers er jo en syrlig ostekake alltid en hit. Har du sett på www.detsoteliv.no? Der finner du flere oppskrifter.
SuperMusa Skrevet 17. juni 2007 #13 Skrevet 17. juni 2007 Oreo Kake ca. 450g Oreo Cookies 100g smeltet smør 2 pk. Time kremost naturell (eller 1 pakke Philadelphia 225g) myknet 2,5 dl melis 3,5 dl pisket krem (skal opprinnelig være den amerikanske cool whip, men den er umulig å spore opp i Norge. Du kan bruke Menkomel Whipping i stedet, men jeg bruker vanlig kremfløte) 2,5 ss sukker 1 pose sjokolademousse Toro 3 dl melk til moussen 1/4 av oreo kjeksene legges for seg i en skål og brekkes opp i små biter. Ta restene av kjeksen og putt i en pose, og smuldre de opp til veldig små biter. Smelt smør og hell det over kakesmulene i en bolle. Bland det godt, så det kan smøres ut i en form. Bruk 24 cm rund form. Mix kremosten med melis med en mixer så det blir en luftig og kremete masse. Mix krem med sukker og bruk ca halvparten av den stivpiskede kremen.Rør forsiktig inn i den ferdige ostemassen. Smør massen over kakebunnen og legg oppi halvparten av kakebitene du har satt til side. Sett i kjøleskap i 30 min. Mix opp sjokolademoussen i henhold til pakningen. Rør inn de siste kakebitene i moussen. Smør massen over kaken og sett i kjøleskapet 1 time. Legg et lag med krem på toppen til slutt og pynt eventuelt med flere kakesmuler eller lag et mønsker med vanlig sjokoladesaus. La kaken stå avkjølt ytteligere noen timer og aller best blir den om den får stå nesten et døgn.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå