Charlotte85 Skrevet 17. juni 2007 #1 Skrevet 17. juni 2007 Tirsdag 12 juni klokka 05.00 våknet jeg med forferdelige menssmerter. Sto opp, spiste frukost og gikk å la meg igjen. i 8-tia begynte det å bli "tak" i magen og ettersom Leander er min første så visste jeg jo ikke hva det var, så jeg ringte føden og fikk beskjed om å komme for en sjekk. Kom til sykehuset og fikk målebelter på magen som sjekka om det var rier på gang, og det var det, men de var små p og uregelmessige så jeg ble sendt hjem med beskjed om å komme tilbake til kvelden hvis det fortsatte sånn hele dagen så kunne jeg ihvertfall få noe å sove på der for det tar på med "masrier" også. Masriene fortsatte hele dagen så jeg ble innlagt klokka 21 på kvelden og fikk en sprøyte i låret og smertestillende for å sove, pluss beskjed om at de satte igang fødselen morgenen etter hvis det ikke hadde skjedd noe til da. Onsdag 13. Juni klokka 10 fikk jeg to tabletter oppført i skjeden og beskjed om at de satte inn en til hvis det ikke hadde skjedd noe før klokka 16. Klokka 14.00 kom det rier...vonde rier.. men legen mente alikevel at de burde sette inn en tablett til for å være sikker ettersom jeg hadde bare 1 cm åpning. 2 minutter etter han satte inn neste tablett gikk fostervannet og riene kom med 1 minutt mellomrom. Fikk lystgass med en gang, men det var jo ikke store hjelpen så jeg fikk epidural (som forresten ikke er så skremmende som folk sier..), men det var fortsatt veldig vondt og jeg trodde jeg skulle døø flere ganger=) (flott at man glemmer med en gang barnet ligge på brystet..) klokka 19.30 hadde jeg 3,5 cm åpning og jordmor mente at det kunne bli en lang natt, men klokka 20.00 var det full åpning og etter 35 minutter med pressing kom verdens skjønneste gutt til verden.. Han fikk litt hard fødsel han også så de tok han rett ut av rommet der han fikk oksygen pluss at de tømte nesen hans for slim og fostervann og itilegg fikk han masasje for han var stiv som en stokk. Jeg fikk beskjed om at han kanskje måtte ligge i kuvøse over natta, men han kom seg fort så vi slapp heldigvis det. Så ble jeg sydd i 3 kvarter. JM ville ikke fortelle hvor mange sting det ble, men noen ble det nok..=) Men alt er så utrolig verdt det!!!!!!!
Gjest Skrevet 17. juni 2007 #3 Skrevet 17. juni 2007 Gratulerer!! ;-))) Hvor stor var han da? Kjempe flott navn...
Charlotte85 Skrevet 18. juni 2007 Forfatter #4 Skrevet 18. juni 2007 Leander veide 3590gram og var 50 cm lang=)
boble <3 Skrevet 18. juni 2007 #7 Skrevet 18. juni 2007 Gratulerer med gutten:0) Stakkar 3 kvarter med sying hørtes leeeenge ut. var det mye vondt etterpå? ( min store skrekk det med syinga)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå