Anonym bruker Skrevet 17. juni 2007 #1 Skrevet 17. juni 2007 Lurer litt på... Vi vurderer å kjøpe min bestemors hus som ligger ute på markedet. Syns det er ganske så stivt taksert med tanke på at det er en hel del å gjøre. Jeg vet jo om det meste av manglene som følger med dette huset da jeg kjenner det så godt som jeg gjør og vet at vannet er ett stort problem da brønnen ligger på en dyrket mark. Noe min far visstnok hadde fortalt megler men han hadde ikke fått det med seg...vi sa det til han og da hadde han visst undersøkt det og sagt til min far og tante at han trekker fra 70 000 på taksten men han har ikke opplyst om dette og taksten står som før inne på finn. Trodde megler var pliktig til å opplyse om feil og mangler jeg...Eller Vil han bare få solgt og ta konsekvensene siden.
Lektor Doppler med tillegg Skrevet 17. juni 2007 #2 Skrevet 17. juni 2007 Selger skal opplyse til megler og så signere at papirene er riktige. Dersom selger signerer uriktige opplysninger er det hans ansvar. Og da er det din far og din tante som havner i klem, ikke megleren. Meglere har stort sett lite ansvar, de fordeler det på alle andre.
Anonym bruker Skrevet 17. juni 2007 #3 Skrevet 17. juni 2007 Takst mannen var byggmester så han har bare skrevet på disse punktene som vann , kloakk og elektisitet at han ikke har kompetanse til å utale seg og oppfordrer kjøper til og ta med egne fagmenn på dette. Mente megler sa han ville omgjøre på prisantydningen ikke taksten..
Lektor Doppler med tillegg Skrevet 17. juni 2007 #4 Skrevet 17. juni 2007 Du kan leie din egen takstmann, men det er dyrt da. Be om tilstandsrapport og ikke takst. Det er nemlig to forskjellinge ting. Prisantydningen er det megler som setter selv.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå