Gå til innhold

Hvor mye vann drikker dere pr. dag?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Siden jeg er opptatt av å ikke få for mye ødem, drikker jeg vann i bøtter og spann.

Og derfor lurer jeg på hvor mye dere andre drikker. Kanskje jeg drikker for lite?!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

off, eg drikker alt for lite.. vakner om natta med hodepine, men det kommer seg med en gang eg drikker mer..

er så lei av å gå på do HELE tiden.. men bør ta meg i sammen å drikke mer..

Gjest Ut på tur
Skrevet

Jeg drikker fra 2-4 liter tenker jeg.Drikker mer på jobb enn hjemme.

Drikker også litt saft.

Drakk mer da det var så varmt. Beste måten å kjøle seg ned på er 1/2 liter kaldt vann.

Gjest Ut på tur
Skrevet

Til deg som er lei av å gå på do hele tiden, går du oftere på do når du drikker mye?

Det gjør egentlig ikke jeg, kommer bare litt mer ut hver gang jeg går på do ;)

Skrevet

ja, eg må oftere på do da, men det kommer ikke mye, men babyen presser sånn på blæra, at med en gang det er noe der, så må eg på do.. vore på do opptil 7 ganger mellom kl 2300-0700 om natta!!

slitsomt å irriterende:p

Skrevet

Jeg og drikker mye....opptil 5 l. pr. dag. Ivertfall når jeg har fri fra jobben. Da er jeg flinkere. Har med meg drikkeflaske på nattbordet. For hver gang jeg må på do om natta, skyller jeg munne....og tar en sup. Jammen blir det litt i løpet av en natt gitt *S*

Gruer meg til å ta sukkertesten. Da får man ikke drikke fra midnatt til testen er over......å hjelpemeg.....*trøstedrikker litt* vann alså ;)

Skrevet

Jeg drikker MYE vann! 5 liter hver dag, tenker jeg. Koser meg glugg ihjel med vann med isklumper hele dagen. Går ikke noe mer på do av den grunn og slipper unna hodepinen jeg hadde før. Hadde endel vann i beina når det var på det varmeste, men det er vekk nå.

Skrevet

hva er sukkertest?

Skrevet

Det er glukosebelastningstest

Skrevet

Hei Arwen*

Hvor langt på veg er du? Drikker nesten det samme som deg, men det virker som kroppen begynner å ese litt. Tar du andre forholdsregler mot ødem?

Skrevet

Jeg prøver å få i meg 2-3 liter hver dag.

Skrevet

Jeg drikker igrunn fordi jeg tørster, ikke for å motvirke noe. Begynte for noen mnd siden, -kjempe-tørst helt ifra jeg sto opp. Det jeg går og har mest lyst på hele tiden, er igrunn vann, he, he..Jeg har termin 4 august.

Skrevet

Jeg og drikker fordi jeg tørster, men drikker enda litt til for å motvirke ødem. Drikker og cola og kaffe. Trøster meg med at det er vanndrivende....huff....hører selv hvor domt det der hørtes ut.

Ja ja Arwen....har termin dagen før deg jeg ;)

Skrevet

Hvor mye jeg drikker varierer fra dag til dag. Jeg har generelt aldri vært noen stordrikker (til min mors store fortvilelse da jeg var yngre, hun trodde jeg kom til å dehydrere fordi jeg ville drikke så lite). Men jeg regner med at jeg på en hverdag heller i meg ca 2 liter væske.

På en varm dag er det nok opp mot 5.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...