Gå til innhold

Ravna - Ang. Snømannen !!!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå har jeg endelig fått lest den ferdig.

Hva var det du synes skurret etter å ha lest den ???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dytt dytt!

Jeg lurer også!! Men en ting jeg lurer på - bor Harry på Tøyen??? Bor ikke han på Bislett??

Skrevet

Harry bor i sofies gate på Bislett.

Det var Mathias som bodde på Tøyen. :-)

Fantastisk bok. Gikk og trilla og leste bok jeg.

Skrevet

Jeg skjønte ikke helt slutten, dette med soppmannen? Kan du forklare meg...? :-) De siste linjene i boka.

Skrevet

dytt dytt...

Skrevet

jeg tror det med soppmannen enten er en forsettelse til senere, eller så var det bare fordi jeg enkelte ganger tenkte at soppmannen hadde noe med det at noe var kommet på innsiden av han.. om du skjønner. Han var jo inni leiligheten til harry hele tiden... pluss at han i borettslaget ikke ante noe om funn av sopp... :)

Skrevet

Mulig...

Jeg får ta en telefon til kjekke herr Nesbø! ;-) Dette må jeg få klarhet i!

Skrevet

Dytt! Men hvem er faren til Oleg da ??? Er det også Arve Støp ? Han er jo ikke smittet av arvelig sykdom ???

Skrevet

Nej nej! Han er ikke faren til oleg, men hun hadde tatt en DNA test og han fant henne i det arkivet da vettu... så han skjønte at hun ikke hadde rett far, plus at han fikk ta med seg Harry på kjøpet om han drepte henne.

Skrevet

Ja, men på slutten sier hun at hun alltid har visst hvem som var faren til Oleg - og at det ikke var han russeren. Men han sier ikke hvem det er. Er det uvesentlig da kanskje ?

Skrevet

Det som skurret veldig var at i Rødstrupe blir Rakel presset til å ha sex med en drittsekk i UD, som truer med å ordne det slik at hun taper rettsaken om omsorgen for Oleg som skal gå i Russland. Og i Sorgenfri er hun og Oleg i Russland nettopp på grunn av denne saken, og hun er tydeligvis kjempenervøs for å tape.

Alt dette hadde hun jo kunnet unngå ved å røpe at russeren ikke var Olegs far. For meg blir det veldig usannsynlig at en kvinne lar seg presse til sex og risikerer å miste barnet sitt til en alkoholisert mann i utlandet (som ikke er barnets far!) bare for å holde på en slik hemmelighet.

Skrevet

Faren til Oleg var en norsk diplomat (eller noe slikt?) som hun traff mens hun bodde i Russland og var sammen med russeren hun oppgav som Olegs far. De hadde tenkt til å flytte sammen, men oppgav planen da hans samboer ble gravid. Like etter viste det seg at Rakel også var gravid, men hun mente det beste var å la være å ydmyke sin russiske samboer ved å fortelle at hun var gravid med en annens barn.

Soppmannen må enten være "to be continued" eller en person satt inn for å forvirre leseren. Alle jeg har spurt mistenkte ham i første omgang.

Skrevet

jojo, men han planla sikkert ikke neste bok allerede da... evt så hadde var kanskje alternativet til å si at hun hadde vært utro bedre.. :) Altså å ha sex men han fyren...

Skrevet

Ja, det tenkte jeg også på. Hvorfor risikere å miste Oleg til en far som ikke er det...!

Ellers var den soppmannen noe underlig ja. Rar den siste setninge, men det må jo være en fortsettelse eller noe sånt.

Skrevet

Nei, jeg tror nok ikke denne vrien var planlagt da han skrev Rødstrupe. Men jeg synes det er rart at ikke forlaget har reagert på en slik logisk brist.

Skrevet

Jeg leste et intervju i helga- han skriver på bok nr 8 nå!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...