Gå til innhold

han truer med og ta fra meg barna...

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg vet ikke hva jeg skal gjøe. jeg vil ikke at han skal ha barna 50%. Fpr at han ikke har klart og holde pikken i buksa så skal jeg liksom lide for det? Han sier han har en plan og skal kjempe så jævlig for og ta fra meg barna....???

Hvordan kan han være slik? Vi har ei lita datter og en til i magen....den lille i magen kommer om 2 uker....hvilke rettigheter har jeg?

Han har feks lyvet om hvor han har reis med dattra vår. En gang sa han han skulel til bergen og besøke en kompis han dro for og treffe ei jenta fra nette en hel helg med dattra vår. jeg ville ikke la henne dra siden jeg følte han jugde for meg men skulle jobbe hele helgen og hadde ikke noe valg....er det ting som spiller inn om jeg virkelig må gå så langt?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Huff! Får så vondt av å lese hvordan du har det. Jeg vil anbefale deg å ta kontakt med familievernkontor for en uformell samtale. De kan fortelle deg hvilke rettigheter du har.

Ellers vil jeg anbefale www.aleneforeldreforeningen.no Der kan du sende mail, og de svarer deg på det du lurer på. Det er en interesseorg. for aleneforeldre.

www.alenemedbarn.no er også et bra nettsted.

Lykke til, håper det ordner seg for dere.

Skrevet

syns du skal snakke me en advokat å høre kor du står.. å so børr du kansje ikkje seie so alt for mykje te eksen din for han kan bruke de mot deg å de e ikkje alltid bra de heller..

Skrevet

Off,for en situvasjon du er kommet opp i..

Tror de ser litt på alderen til barna med tanke på hvor mye han "får" ha de.Den i magen kan han jo ikke ha noe spesiellt på leeeenge:)

Så hvis barna er små tror jeg det går til din fordel,mora er tross alt det viktigste de første leveåra..

Vet når ei veninne og typen gikk fra hverandre,da var barna ca 1 og 2 1/2 år.Da rådet de på sosialkont.eller hvor det var at ihvertfall han på 1 år ikke skulle være hele helger i begynnelsen,ikke mer enn 1 natt om gangen for å bli vant med det,og for å bli gadvis vant med at mora ikke er der,vi er jo tross alt hjemme med de mer eller mindre det første leveåret.

Klart hvis han har løye om mye som du kan bevise hvis han nekter burde jo de ha mye å si.

Lykke til,det går nokk bra:)

Skrevet

Lag deg ei notatbok, hvor du kan skrive ned det som skjer mellom dere. Når han lyver og når han truer deg, og hva han truer deg med. Skriv ned dato når det skjer. Da vil det være lettere for deg å gå tilbake å huske det som har hendt. Følg elles rådene fra hun anonyme her over. Tror det er lurt :/

Skrevet

Hei!

Ta det med ro, han kan ikke ta fra deg barna. Men du kan heller ikke ta fra ham barna selv om du er aldri så skuffet og forbanna på ham. Dette handler ikke om hva du eller han vil, men om hva som er best for barna. I utgangspunktet er det faktisk slik at barna har rett til samvær med begge sine foreldre. Og for barna er det aller beste at dere klarer å samarbeide. Husk at barna elsker dere begge to, og de er iallefall uskyldig i dette. Det er få ting som skader barna mer enn at de blir involvert i konfliktene mellom foreldrene. Få arrangert meklingstime og så snakker dere om ting med psykolog tilstede. For mange hjelper det godt å snakke om ting med en upartisk tredjeperson til stede.

At han lyver er idiotisk men har du tenkt på at han kanskje ikke gidder å si sannheten fordi han vet det blir bråk? Det blir slik fremover at du kan ikke diktere hva han skal gjøre når han har samvær med barna, men han kan heller ikke diktere deg.

Dette er ikke noen lett situasjon å være i, men det er mulig å få til et bra samarbeidsklima til det beste for barna.

Lykke til!

Skrevet

Jeg ønsker ikke å tra fra han barna, men jeg vil ikek ha de 50%. dette er noe han har gjort og jeg skal ikke lide for det. jeg mener han kan ha de annen hver helg og 1 dag i uken.

Og jeg vil si at det ikke er mye og forlanga og vite hvor man tar med barba, det er faktisk bedre og si hvor man skal en og juge om det...jeg fikk så vidt vite vilken by han var i. tenk om det hadde skjedd noe. Det er ikke det at han aldri skal få ta med ungene til jenter, men la det være litt seriøst først.

jeg har nå funnet ut at på 2 månder har hun i alle fall truffet 3 jenter han har truffet vi a internett, er det en sunn oppvekst for ei jente på 18 månder? la nå henne få venne seg til at mamma og pappa ikke er sammen lenger først da...

Skrevet

Hey :) Han kan ikkje ta fra deg omsorgen som Mamma :) De skal Jævlig masse til om han klare de;) Da skal du være veødig uansvarli som Mamma...Om de går så langt så er de barneværnet og sakskyndige som tar de steget...Han kan gå mot rettsak mot deg :) men han taper bare sjølv på og gjere de:) Faren til min 3 år gammle gutt prøvde på de...Og tapte me glans ;) Som sagt han truer og dei kan ikkje bare ta fra mor ansvaret så lenge du gjer alt for unga og ...Faren til min gutt fekk annen hver helg:) han gjekk og prøvde og få hele ansvaret ...:) Beste for Barna er og bu hos mor...I hvertfall sa min dommer i denne rettsaken de...

Skrevet

Glemte og skrive me normal samvær me far :) men beste er Bosted hos mor og far annen hver helg til unga er blitt litt større og kan få bestemme selv ...

Skrevet

Jeg forstår du er bitter og lei deg og at du ikke har så høye tanker om denne mannen nå.

MEN: du har valgt å få barn med ham. Det betyr at du alltid vil måtte forholde deg til ham - og det betyr at du må sette barnas behov foran dine.

Hvor han har hatt pikken sin er i denne saken uvesentlig (så lenge vi snakker om voksen, frivillig sex) - du kan ikke bruke det som argumentasjon for at han ikke skal se barna sine. Du kan selvsagt bruke hans oppførsel, men overfor barna og ikke overfor deg...

Det er som flere over sier lite sannsynlig at han vil kunne "ta fra " deg barna så lenge de er så små. Men dere vil alle fire være tjent med å legge følelsene bak dere og forsøke å få til en god dialog om hva som er det beste for barna. Ta kontakt med familievernkontoret og jobb dere gjennom det, forsøk å bli enige om noen grunnregler som gjør at det blir lettere å samarbeide.

Lykke til

Skrevet

Jeg skjønner det ikke har noe med saken og gjøre hvor han har hatt pikken sin, men når det faktisk begynner og angå min datter for hun blir dratt med til disse damene syns jeg det sier litt om han....

Jeg har sagt at jeg syns han skal respektere det at hun ikke trenger og treffe disse, hadde det vært en han hadde vært seriøs med og hadde håp for fremtiden med hadde det vært noe annet når hun hadde vent seg til at mamma og pappa ikke skulle bo sammen lenger..

men og ta med henne rundt til 3 forskjellige jenter på 2 månder og så komme og bo sammen med mamma og pappa igjen, hun skjønner jo ingen ting.

Du tar ikke med deg dattra di til en annen by, når du juger for moren hvor du skal....Han skulle treffe jenter fra nettet...Man vet aldri hvem man snakker med på nettet selv hvor mange ganger man har snakket med de....Det syns jeg er uansvarlig og da syns ikke jeg at han kan kreve 50 % omsorg heller....

Skrevet

Har du aleneomsorgen eller har dere delt foreldrerett? Hvis du har foreldreansvar, så stiller du sterkere enn ved delt foreldrerett. Tror faren har kun krav på minstesamvær, hvis du har aleneomsorgen. Hvis man er gift, så har man automatisk delt foreldrerett. Vanskelig når ens egne følelser styrer. Det som er viktig er at barna har det best mulig. Hvis han er en god far og du stoler på at han vil barna det beste, så bør dette komme foran dine følelser. Høres jo rart ut at han tar med barnet til elskerinna. Litt sykt egentlig. Virker som hans behov går foran datteren.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...