Gå til innhold

Noen spørsmål angående tran og omega 3....(samme som 1 tri og flergangsf.)


3småskatter:0)

Anbefalte innlegg

Heisann jeg har noen spørsmål ang. tran og omega 3:

Jeg lurte på om hvis jeg tar tran, er det da nødvendig å ta omega 3 tabletter utenom?

 

Jeg har tenkt på å begynne med tran(har ikke vært vant med å ta dette, har da disse

trantablettene samme effekt som vanlig tran?

 

Tenkte også å begynne å gi dette til min datter på 4 år. Er det best å gi tran med sitron til henne?

Tar imot råd fra dere med stor takk:0)

 

Klem:0)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tar du tran bør du ikke ta omega 3. Det er akkurat det samme (bare at tran også inneholder mer enn omega 3). For mye enn anbefalt dose er nok ikke ønskelig. Trantabletter og tran i flytende form er akkurat det samme, innholdsmessig.

Barn burde få tran (eller omega 3) hver dag fra de er ca fire uker), men bedre sent enn aldri. :-) Datteren din kan få tran med sitronsmak eller tran med vanlig smak, det spiller ingen rolle. Den som er naturell har også blitt mildere med årene, så den har ikke så sterk smak som før i tiden. Sånn barnetran med tutti-frutti-smak tror jeg bare er godkjent for barn over tre år, forresten (fordi den ikke er testet på mindre barn).

 

Hilsen en som har drukket tran med sitron rett fra flaska i flere år nå... :-)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Jeg sliter mye med kvalme og oppkast,å fikk beskjed hos jordmor om å vente med tran til kvalmen hadde gitt seg,siden de kan fremkalle mer kvalme og oppkast. Hun mente det var best med tran/tran kapsler. Men hun anbefalte tran i stede for omega 3. Det beste var om en spiste mye fisk....

 

Uffsa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

men hvis man tar multivitaminer (for eksempel de som heter Gravid), så inneholder de ofte vitamin A og D, og da er det viktig at man IKKE tar tran, men heller omega 3, fordi for mye av disse vitaminene kan være farlig.

 

Jeg syns det er best å ta trankapslene på kvelden før jeg legger meg, så slipper jeg å kjenne smaken hele dagen.

 

Et tips for å få barn til å ta tran er å gi dem tran først, så biovit eller sanasol, det smaker godt og tar bort transmaken. Så får de en liten "premie" for å være flinke å ta tran:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...