Gå til innhold

Kinkig situasjon....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Stedatteren min på 7 år spør om hun kan få kalle meg Mamma når vi er på ferie... Jeg vil så gjerne leke at du er mammaen min, og at vi alle er en familie ( Jeg og min mann har to barn...). Hun sier " ingen vet at det ikke er sant, for vi er jo så langt borte at ingen kjenner oss. Jeg har ikke lyst at hun skal kalle meg det, så det er helt uaktuelt. Men hvordan skal jeg forklare henne det? Noen forslag? ( Skriver på disse sidene, for når det gjelder dette, så vil jeg være anonym, og på mine, dine og våre barn, kan en ikke det)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

forklar det pent, fortell at hun har jo en mamma, og at kanskje mammaen hennes ville blitt litt trist vis ho kalte deg mamma å...???

bare forslag

Skrevet

Synes svaret over kan brukes...

Men hvorfor vil du ikke at hun kaller deg mamma? Og hva synes mannen din om det?

En 7åring forstår veldig mye mer enn vi tror noen ganger....

Skrevet

meg som er förste annonym... det går jo ann å se at hadde hun ikke hatt en mamma så hadde det vart greit... lykketil...

Skrevet

Jeg er Mammaen til mine to. Vil ikke at de skal bli forvirret. Og det blir de dersom halvsøsteren plutselig begynner å kalle mammaen deres for mamma. Jeg setter pris på at hun skulle ønske jeg var mammaen hennes innimellom ( tar det som et komplinent), men det ville være unaturlig. ( Hadde vært noe annet dersom hun feks ikke hadde hatt moren sin ...). Mannen min sier at det er greit for ham. ( Han sier stadig at han skulle ønske det var jeg som var moren hennes...) men jeg synes ikke det er riktig overfor jentas mor. ( Dersom jeg setter meg i hennes sted, så hadde det vært forferdelig dersom det var mitt barn som ønsket å kalle en annen for Mamma).

Skrevet

Ps! innlegget over her er meg... HI

Skrevet

Syns du høres ut som en fornuftig stemor, og det er du nok også siden jenta vil kalle deg for mamma!

Er enig i forklaringen over her.

Hun har en mamma allerede, men fortell henne at du er glad for tilliten, sånn at hun ikke føler seg avvist på noen måte.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...