Gå til innhold

ojojoj..

Siril&Tord sin mamma

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg har en 6ukers gammel sønn, og han liker best å sove med hodet til den ene siden. har ikke tenkt så mye over det før idag, da jeg oppdaget at hodet hans var litt skjevt.

har lagt han litt på siden nå, med pute bak slik at han ikke får snudd hodet til favorittsiden.

er det for sent alt å endre hodeformen tilbake til normalen, eller går det bra?

noen som vet???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikke noe problem. Det retter seg nok opp. Veldig vanlig at unger får litt skjevt hode når de har en favorittside, men når du er flink å passe på at han bruker begge sidene heretter vil det rette seg opp igjen ganske snart:-)

Skrevet

Sønnen min hadde det samme. Og det retter seg etterhvert. Ingen fare!

Men et lite tips er å legge ham (som du sier) Med hodet anre veien slik at det bytter på litt. Og prøv å legge ham slik at hodet hans vender mot soveromms døren, og ha døra på gløtt slik at det slipper litt lys inn. Barnet trekkes automatisk mot lyset, og på den måten får han variert hodestillingen littegrann.

Det funket hvertfall veldig bra her =)

Og som sagt: Ingen fare,. Poden så ut til nå få nærmest bananformet hodefasong... Men idag (1 1/5 år ) er han helt normal i fasongen.

=)

Skrevet

Og på dagen fikk jeg beskjed av min fysioterapeut å legge leker på motsatt side av "den vante siden" slik at ikke muskelaturen i nakken blir skjev også, for det kan den faktisk bli hvis det skulle vare over lang tid, og det er ikke farlig, men det tar lengre tid å rette det opp hvis det går for lang tid før man gjør noe med det..

Fysio sa at denne liggestillingen faktisk kan komme av at musklene på den ene siden av nakken kan være litt kortere, og bare må trenes opp.

Derfor denne sovestillingen, og igjen derfor skjev hodefasong. (hvertfall i mitt tilfelle )

Lykke til =)

Klem fra

Skrevet

tusen takk for svar. det beroliget meg masse. han er ikke helt fornøyd med å bli lagt på den andre siden, men tror han falt til ro nå.. hehe

Skrevet

..og visst han ikke VIL ligge på den andre siden..Ta han med til feks kiropraktor, for det kan være en låsning i nakken... Poden min ble også flat, fikk behandling da han var ca 4 mnd. Før det likte han ikke å ligge på mage heller, men det kom seg betraktelig etter første behandling.. Men han er forsatt litt skjev når han nå er 2 år.. Synest best med tynn trang lue..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...