Gå til innhold

2.gangs fødende og livredd for å bli klppet igjen :-(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er i uke 31 nå og fødselen nærmer seg med stromskritt. Jeg er livredd for å bli klippet igjen!!!!!!!!!! Jeg tenker på dette dag og natt nå!

Det er det værste jeg noensinne har opplevd når de klippet, smertene, lyden,ja idet hele tatt ALT med den saksa var grusomt.

Noen andre som har blitt klippet og fått angst??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

De har helt sluttet å klippe... jeg ble selv klippet med første mann men det er noen år siden. Nå bruker de sugekopp om nødvendig hvis det viser seg å bli vanskelig for babyen å komme ut. Har født to barn siden og ikke noe problem med noen av dem. Lykke til!

Skrevet

Tror på heller å bli klippet kontrollert en å revne ukontrollert...

Skrevet

Ja ja men her på sykehuset klipper de ikke i det hele tatt. Har ikke revnet jeg med nr to og tre.....

Skrevet

Det er bare 12 mnd siden jeg fødte og da klippet de. Så klippe har de ikke sluttet med. Sugekopp når man trenger å klippes vil forårsake mer revning. Klipp er bra, gror fort og ingen skade skjedd. Men litt vondt ja!

Skrevet

Tull og tøys!!! Det er ikke slutt på klipping!

Skrevet

jeg var på føden for 2 uker siden og snakket om fødsel, og der ble det iallefall klippet fremdeles! det ble jeg ogaå for 2 år siden! ja lyden var ikke noe særlig, men alt har gått bra i ettertid=)

ville kanskje snakket med jordmor om det jeg..

lykke til=)

Skrevet

er det bare jeg som vil bli klippet?? med nr 1 var det grusomt vondt å bli klippet,så med nr to ville jeg ikke,men høna ble så opphovna å stygg etter fødsel(+ at det var så sinnsykt my vondere å få ut hodet når de ikke klippet),at med nr 3 og 4 krevde jeg å bli klippet. det kommer jeg til å gjøre nå også. det var ikke vondt å bli klippet de andre gangene,de hadde gjort det feil fikk jeg høre.

Skrevet

synes du skal gi beskjed til føden om dette. Enten lar du samboer/ledsager gi beskjed eller så skriver du et "ønskebrev".

Si du er redd for dette og de vil garantert ta hensyn!

Skrevet

Det er det jeg gruer mest for også. Klippet var det desidert vondeste ved forrige fødsel (hadde ingen smertelindring forøvrig). Kan ikke skjønne dem som ikke kjenner dette.

Legen som så i journalen på barsel spurte om jeg ikke hadde fått bedøvelse før klippet. Han sa at det ikke skulle forekomme klipping uten bedøvelse. Men under fødselen hadde de absolutt ikke tid til å bedøve. Tangforløsning.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...