Gå til innhold

Bruker JM (og andre) alltid hansker ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg lurer på om det er standard at jordmor og evt lege alltid bruker hansker under undersøkelser som å sjekke åpning, modning, stripping etc ?

Sikkert et teit spørsmål, men jeg aner ikke :P

De bruker det jo under GU, så da er det kanskje vanlig ved andre undersøkelser og.. Men noen som vet dette ?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har aldri opplevd at de ikke har brukt. Synes de absolutt burde, både pga hygiene og komfort. Synes det er litt ubehagelig at mange andre skal bruke fingrene sine til å undersøke uten hansker.

Skrevet

alle i helsevesenet bruker hansker, tilrettelagt hensyn til hygieniske rettningslinjer,så ja det gjør de.

Skrevet

Supert.. Hehe =)

Takker for svar. Vært litt nervøs og småhysterisk overfor det der. Er ikke noe spes lysten på sjekk av åpning og modning og sånt og da ble skrekken ikke bedre av tanken på JM uten hansker.. *grøss*

Men da kan jeg slappe av med det hvertfall.

Skrevet

I tilfelle kan du jo bare si du er redd for infeksjon og håper de kan bruke hansker.

Skrevet

neinei det skal de..hva som er i skjeden til gravide eller på fingrene til folk kan jo være alt.man kan ikke la pasienter få overført bakterier ufrivillig, noen grenser må det være vi lever ikke på 1800tallet .tannleger, sykepleiere,leger alle må huske på smitte risikoer.

Skrevet

De skal bruke hansker etter hygieniske retningslinjer, ja. Og både for pasientens og deres egen del, håper og tror jeg de bruker hansker, ja.

Skrevet

Godt å høre.. Jeg regnet jo egentlig med det, men tankene blir så innmari urasjonelle når man "gruer" seg eller bekymrer seg for noe..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...