Gå til innhold

hvorfor klipper vi gresset?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er en underlig ting og gjøre.

Ditt sånn, jeg har masse plass jeg ikke trenger og bruke til noe.

Å vi gjør dette som om det er den mest naturlige ting i verden.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvorfor vi klipper gresset? Muligens for å få det kortere?

Skrevet

Men hvorfor? Hvorfor gidder vi og bruke masse tid på og få det kort helle tiden?

Skrevet

Fordi det ser pjuskete ut rundt huset ditt hvis du ikke gjör det.

Skrevet

Hvorfor klipper vi håret? Barberer oss? Vasker klær? Maler hus? Alt slikt gir et bilde av hvordan vi er, til og med gresstråene rundt huset ditt. Tro det eller ei.

Skrevet

Så hva sier det om en som ikke klipper gresset?

Skrevet

At dem er lat, og ikke orker ta i et tak. Er jo litt greit at ungene greier å finne igjen lekene sine ute på plena. Men hvis du synes det er et ork, Kjøp en geit.

Skrevet

Jepp, late sjuskete mennesker. Man ser for seg at de har lus i skjegg og hår også. :-)

Skrevet

En geit :-)

Føler bare at og klippe gresset er ganske unødvendig. Vil det ikke legge seg ned når det blir langt nok?

Skrevet

Hehehehehehe... Prøv! :-D

Skrevet

Kanskje det, men når det kommet så langt og du har unger i hus , så kommer sikkert kommunen og klipper det for dere. Det er jo kanskje smart?? At ungene blir plassert andre steder en hjem er vel kanskje priset å betale for å få kommunen til å gjøre jobben til seg!!!

Skrevet

Det som sannsynligvis kommer til å skje (når gresset begynner å se jævlig ut), er at folk tror dere er døde.

Skrevet

Jeg syns det er finest med langt gress jeg. Husker godt hvor herlig det var å leke i høyt gress. Helt enig med hovedinnlegger. Og hvis det å ikke klippe gresset er det verste å utsette ungene deres for i tankene deres, så må jeg trekke litt på smilebåndet. Her er vi, voksne mennesker, og dømmer nabon på lengden på gresset hans.

Jeg syns det er fint med langt hår også jeg da.

Skrevet

Jeg dømmer ingen. Nabon får gjerne ha så langt gress han vill for meg.

At man er lat om man ikke gidder å klippe det er vel heller en realitet.

Ingen som har sagt at en lat person er et dårlig menneske. her la du dine egne tanker inn i det andre skriver!

Skrevet

Har vi sagt at langt gress er det verste man kan utsette barna for? Da trekker jeg litt på smilebåndet selv. *smiiiile* Sier bare at jeg selvsagt får assosiasjoner til late og sjuskete mennesker. Er det virkelig så rart? :-)

Skrevet

At ungene blir plassert andre steder en hjem er vel kanskje priset å betale for å få kommunen til å gjøre jobben til seg!!!

det er vel kansje og ta litt hart i cat.68??

heldigvis skal det litt mere til ;-)

Skrevet

Selvfølgelig er det å ta hardt i ;o) Var liksom litt av poenget det da ;o))

Skrevet

da har vi ikke noe og krangle om da jo :(

Skrevet

Det gjør vi så vi skal se forskjell på plena å enga til naboen...=0)

Skrevet

Men det var et godt forsøk ,hahaha ;o))

Skrevet

Når jeg en dag kjøper hus og hage skal jeg ha bare mose!

DET er deilig å gå barbent på det!!!

MMMMM, MOSE!

Skrevet

hmm så det ikke skal bli for langt

Skrevet

Hvis ikke finner vi ikke igjen unga..

Skrevet

Vi liker ikke å ha naturen i uorden. Vi liker ikke uorden generelt. Vi vil ha orden i rekkene. Ingen bør stikke hodet frem. Alle bør dessuten være like høye. Helst ha samme fargenyanse på tennene.

Sånn er det med naturen også. Villmarken er betegnelsen på uorden. Den gjør som den vil, og vi liker det ikke. Vi liker ting vi kan regulere. Det er ikke det at vi ikke liker naturen, men den må være under kontroll.

Vi liker at ting vokser der det skal være. Det skal være like stort som naboen sitt (eller enda større...men for Guds skyld ikke for stort, for da kollapser systemet, og ting kommer i uorden). Og vi gjør det helt naturlig fordi det er vår natur. System.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...