annka-fødeklar Skrevet 17. juni 2007 #2 Skrevet 17. juni 2007 Det spørs jo litt hva som er årsaken? Vanlig å blø litt etter samleie o.l fordi slimhinnene har lettere for å blø i svangerskapet. Men det betyr ikke at det behøver å være farlig! Hvis du er urolig så er det jo en enkel sak å ta en liten telefon til fødeavdelingen og snakke med jordmor=) Lykke til, det går nok bra!
prøvekluten+3små Skrevet 17. juni 2007 #3 Skrevet 17. juni 2007 nei,men opplevd blødning i uke 21+2 da..
Anonym bruker Skrevet 17. juni 2007 #4 Skrevet 17. juni 2007 Har ikke opplevd det selv. Du bør kontakte legevakt, hvis du har blødning så langt ut i savngerskap, for å få undersøkt hva det er. Trenger sikkert ikke være noe, men ville likevel fått det undersøkt.
jutu Skrevet 17. juni 2007 #5 Skrevet 17. juni 2007 Ikke for å skremme deg, men ta kontakt med lege/legevakt med en gang. Jeg begynte å blø i uke 23(tror jeg det var) i mitt forige svangerskap. Tenkte den gangen at dette ikke var noe å bry seg om, men etterhvert som jeg begynte å blø litt mere kontaktet jeg legen.Jeg ble da sendt direkte på sykehuset på ultralyd og ble sykmeldt med en gang pga stor fare for å miste barnet.(fikk bare sitte på en stol med beina høyt i 14 dager) Fikk klar beskjed om at jeg skulle ha kommet med en gang. Blødningene hadde antakelig startet forde jeg ikke tok hensyn til meg selv og sørget for nok hvile. Etter dette tok jeg det med ro, og fikk ei flott jente 8 dager over termin. Lykke til!!!!
*Lenn* :-)) Skrevet 18. juni 2007 #6 Skrevet 18. juni 2007 Jeg hadde blødninger i uke 24-25 i forrige svangerskap. Det kom mest sannsynlig av stress på jobben og noen tunge løft... Hadde ingenting med samleie å gjøre og det var ingenting farlig. Men jeg var til en grundig sjekk før jeg klarte å slå meg til ro med det legen sa...... Ble 100% sykemeldt etterpå. Man skal alltid sjekke blødninger i svangerskapet!!
1+1=3 :) Skrevet 19. juni 2007 #7 Skrevet 19. juni 2007 Jeg har opplevd å blø litt i svangerskapet, både etter sex, men også fordi morkaken ligger på framsiden av magen. I og med at den ligger der magen strekkes en del, kan den også sprekke og blø litt, fikk jeg forklart av jordmor. Ta kontakt med legen din, du. Det er slett ikke sikkert det er noe farlig, men det er veldig betryggende med en forklaring på blødningen slik at du kan føle deg tryggere og nyte svangerskapet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå