tutmamma Skrevet 17. juni 2007 #1 Skrevet 17. juni 2007 Jeg har alltid tatt idoform når jeg har vært i utlandet og har aldri blitt syk, men jeg tror ikke jeg klarer å få i poden kapslene. Noen som har andre råd?
Northernlights Skrevet 17. juni 2007 #2 Skrevet 17. juni 2007 Ta med egen mat til han? Det er jo det man spiser som gir denne bakteriesykdommen som regel.
d",)~^~^~ Skrevet 17. juni 2007 #3 Skrevet 17. juni 2007 Du kan åpne de Idoform kapslene og helle pulveret i drikke eller i maten. Gjorde det med gutta ifjor for de klarte ikke å svelge dem og skal gjøre det på årets sydentur også. Funker like godt det. Ellers gjelder det jo å bruke sunn fornuft, holde seg unna salat, isbiter, kule-is o.l. Kok det, stek det, skrell det eller glem det er det jo noe som heter.... God tur! Hvor skal dere forresten?
3b@rnsmor-30* Skrevet 17. juni 2007 #4 Skrevet 17. juni 2007 tja.. unngå softice og sånt. ikke isbiter i brus o.l. om han får det. yoghurt er jo mageregulerende. har vært i syden med mine barn et par ganger da de var på den alderen og yngre. de har ikke blitt syke.
Learning to fly Skrevet 17. juni 2007 #5 Skrevet 17. juni 2007 Drikke Biola, ett glass hver dag i minst 14 dager før dere reiser. Tarmfloraen blir veldig motstandsdyktig mot diverse. Virkningen holder seg i ca 14 dager etter siste glass. Det gjorde vi når vi reiste med 1 og 2 åring. Og har fortsatt med det i flere år nå, dvs drikker litt biola hver dag hele året:)
Nurse80 Skrevet 17. juni 2007 #6 Skrevet 17. juni 2007 Idoform finnes som tyggetablett med appelsinsmak! Min 3- åring tok det når vi dro til syden en gang. Han var den eneste som holdt seg helt fin i magen, selv om vi andre tok idoform kapsler.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå