Gå til innhold

Noen gode råd for å unngå mageinfeksjon i syden..2 åring?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har alltid tatt idoform når jeg har vært i utlandet og har aldri blitt syk, men jeg tror ikke jeg klarer å få i poden kapslene. Noen som har andre råd?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ta med egen mat til han?

Det er jo det man spiser som gir denne bakteriesykdommen som regel.

Skrevet

Du kan åpne de Idoform kapslene og helle pulveret i drikke eller i maten. Gjorde det med gutta ifjor for de klarte ikke å svelge dem og skal gjøre det på årets sydentur også. Funker like godt det.

Ellers gjelder det jo å bruke sunn fornuft, holde seg unna salat, isbiter, kule-is o.l. Kok det, stek det, skrell det eller glem det er det jo noe som heter....

God tur!

Hvor skal dere forresten?

Skrevet

tja..

unngå softice og sånt. ikke isbiter i brus o.l. om han får det.

yoghurt er jo mageregulerende.

har vært i syden med mine barn et par ganger da de var på den alderen og yngre. de har ikke blitt syke.

Skrevet

Drikke Biola, ett glass hver dag i minst 14 dager før dere reiser. Tarmfloraen blir veldig motstandsdyktig mot diverse. Virkningen holder seg i ca 14 dager etter siste glass. Det gjorde vi når vi reiste med 1 og 2 åring. Og har fortsatt med det i flere år nå, dvs drikker litt biola hver dag hele året:)

Skrevet

Idoform finnes som tyggetablett med appelsinsmak! Min 3- åring tok det når vi dro til syden en gang. Han var den eneste som holdt seg helt fin i magen, selv om vi andre tok idoform kapsler.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...