Gå til innhold

Navnet til min manns x-kjæreste, til navn til vårt barn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har tenkt att viss jeg får en jente til en gang, så har jeg så lyst å kalle henne ett særdeles pent navn. "Problemet" er at x-dama til mannen min heter nettopp det (vet ikke om andre som heter det). Vi bor på samme sted som henne, ingen daglig kontakt, ingen felles venner, men hilser på hverandre når vi treffes.

Mannen min har ingen problemer med det, ikke jeg heller egentlig, annet enn om andre ville reagere negativt på det.

Hvordan hadde dere reagert?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vel, jeg hadde ikke brydd meg.. men kjedelig om hun går rundt å tror at samboeren din savner henne så mye at han gav ungen sitt navnet hennes? *ler*

Et av mine favorittnavn var også brukt opp av x-kjæresten til x'en min (komplisert).. sa jeg fortsatt ville bruke det, men han nekta.. :)

Skrevet

Hvis dere begge synes det er greit, så kjør på! Etter noen år er det sikkert ingen som kommer til å huske at han var sammen med henne uansett.

Skrevet

Spørs hvilket forhold de hadde. Har de vært sammen ganske lenge synes jeg personlig det blir litt rart. Men så lenge dere synes det er greit, tror jeg neppe andre vil merke seg det.

Skrevet

Frykter ikke at hun tror det iallefall, men andre? Hun er skjønnheten selv, og tenker ikke slik tror jeg:)

Skrevet

så lenge ingen av dere syns det gjør noe er det ikke noe problem! drit i hva andre tenker! uansett vil barnet deres bli det navnet, ikke xen.

xen til svigerfar har oppkallt sønnen sin etter han... det blir merkelig....

Skrevet

Neshda,ikke "den veien",siden du er kanskje den som fant på det.

Men jeg hadde aldri kalt en sønn samme navnet som en av mine ekser,nei.

=)

Skrevet

De var vel sammen i ca 3-4 år, fra siste året på ungdomsskolen og fremover. Ingen seriøse forhold etter det, før jeg kom inn i bildet ca 5-6 år etter bruddet.

Skrevet

Jada, det er jeg som har kommet med det:)

Skrevet

Tja, det blir ihvertfall lagt merke til. Men tror ingen ville brydd seg særlig om det. Jeg var den eneste som hadde mitt navn i bygda der jeg bodde, og da datteren til en kollega av meg ville kalle sin datter det samme som meg, kom hun rett og slett til meg og sa fra først:-) Har dere en så god tone at dere evt. kan nevne det for henne?

Skrevet

Ja det har vi. Tror hun bare hadde syntes det var gøy.

Skrevet

Hvis du ikke har problemer med det, så er det vel helt OK =)

Spesielt at han ikke har noe imot det, men pytt. Det er jo --bare-- en eks.

Skrevet

Ja kanskje, men han er en veldig tilbake-lent type. Dama "betyr" jo ikke noe slikt for han nå. Og jeg har ingen problemer med at de har hatt ett forhold. Værre med andre "useriøse" forhold han har hatt, de damene kunne jeg aldri "tatt" navnet til:) Jeg er nå sikkert litt rar også da:)

Skrevet

Visst ingen av dere har problemer med det, så hadde jeg ikke brydd meg om hva andre hadde ment. Så jeg synes dere skal kalle henne det, visst dere føler for det :)

Skrevet

jeg ble så nysgjerrig på det spesielle navnet jeg:-) ???? hihi

Skrevet

Jeg hadde hatt problemer med et, men hvis ikke du har det så er det viktigere enn hva alle andre syns og mener.

Skrevet

Så lenge det er et uvanlig navn og du ikke kjenner noen andre heter det så hadde jeg ikke brukt det navnet. Hadde det vært et navn som er mye brukt så hadde jeg brukt det.

Skrevet

Jeg hadde aldri i verden taklet det :) det hadde blitt litt veeeel sært for meg.

Skrevet

Om dere bor på samme sted og det er et relativt sjeldent navn (der dere bor) så hadde jeg absolutt ikke gjort det.

Skrevet

Nei, det hadde jeg nok ikke gjort, he he...Jeg liker eksen min sitt navn veldig godt, men det falt ikke i god jord hos mannen her.. Så det ble ingen Torbjørn på oss:\

Skrevet

Måtte bare komme med et synspunkt jeg også..

Her jeg tråler gjennom tråder i natten..

Synes dette var litt artig, jeg da..

Det virker ikke som om dere har noen problemer med det, hverken din mann eller du. Om det er det dere vil og begge liker navnet så hadde jeg gått for det :-)

Lykke til med navnvalg..

Skrevet

Jeg ville aldri gjort det - blir litt merkelig, spesiellt når de har vært kjærester såpass lenge. Hvorfor velge X-dama sitt navn når det finnes tusenvis andre fine navn? Uff nei... Jeg hadde nok reagert, men ikke sagt noe om det.

Skrevet

Om ikke du eller mannen har problemer med det så hvorfor ikke..

Skrevet

Nei, kjære vene.. var jo sånn tenåringsforhold da jo.. nei, da hadde jeg ikke tenkt på det.. det er jo lenge siden..

Skrevet

En tidligere ungdomsflamme til mannen min heter det samme som vi vurderte og kalle den ene jenten vår, ble ikke aktuelt da jeg ikke var så begeistret for navnet og vi heldigvis ble enige om et annet navn.

Navnet er helt greit, men syns ikke det er så vakkert.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...