Gjest Skrevet 17. juni 2007 #1 Skrevet 17. juni 2007 Holder på å strikker en babygave i str 1 år. Blir det dumt? Blir jo ei stund til tingen blir brukt da. Men jeg vet at mora har kjøpt/arvet/fått/lånt alt hun trenger den første tida og mer til. Og selv syntes jeg det var så dumt å få små klær, for ungene bruker jo så lite til å begynne med. Og har man en del fra før, så blir det jo enda mindre brukt. og så vet jeg jo av erfaring at strikkeplagg i str 1 år blir brukt fra 8-12 mnd. så da passer jo dette fra jul og frem til og med mai. Mora er heller ingen strikker selv. Strikkeplagg har man jo som regel ikke overflod av da (jeg hadde ikke, selv om jeg strikker selvog bestemødrene strikka til dem og) Hva tror dere?
St.Sunniva Skrevet 17. juni 2007 #2 Skrevet 17. juni 2007 Jeg ville iallefall satt pris på å få noe som var hjemmestrikket, og da er det også fint at det ikke er så lite at man kun får brukt det noen få mnd. Om du strikker til 1 år, så vokser de jo ikke like fort, samt at man også kan begynne å bruke det litt før om man evt bare bretter opp litt. Syntes det er koselig å få hjemmelagde ting jeg :-)
cheni Skrevet 17. juni 2007 #3 Skrevet 17. juni 2007 Beste gaven jeg kunne fått til mitt barn hadde vært noe strikket!!!
(S)TinkerBelle <3 Skrevet 17. juni 2007 #4 Skrevet 17. juni 2007 Nej, ikke dumt.. bare hun ikke legger det bort og glemmer av det. Jeg har faktisk et par sett til Lille som jeg aldri fikk brukt fordi jeg glemte av det..eller fordi når det passet var det feil årtid liksom.
Lille Filur Skrevet 17. juni 2007 #5 Skrevet 17. juni 2007 Jeg ville satt veldig stor pris på det! Men kjedelig om ungen er 1 år midt på sommeren;o)
Gjest Skrevet 17. juni 2007 #6 Skrevet 17. juni 2007 Ungen er nyfødt nå da. Og ut fra mor og far, så tror jeg ikke dettee blir noen småvokst unge. Og min erfaring med str på strikkeplagg, så er str 1 år akkurat for lite nårungen fyller 1 år. Pleier å si str angir mer når de kan slutte å bruke plagget, enn når de kan begynne å bruke det.
mayaya Skrevet 17. juni 2007 #7 Skrevet 17. juni 2007 Nei, det er kjempebra! Det har vi også fått, og det synes vi er veldig koselig! Vi har forresten også fått kjøpt vinterdress til vinteren, synes det også var veldig bra :-)
prekæs Skrevet 17. juni 2007 #8 Skrevet 17. juni 2007 Ikke lenge siden jeg la ned masse arbeid i drakt til baby. Strikket i str ett år. Da er muligheten der for at den kan brukes lenger, og ønsket meg selv litt større tøy til minstemann
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå