Nesly Skrevet 17. juni 2007 #1 Skrevet 17. juni 2007 Syns gutten min på 4,5 mnd har blitt litt flat i bakhode! Nesten alt håret der bak er slitt vekk, og han er altså blitt flat bak der.. Kommer vel av mye ligging på ryggen. Prøver å ha han endel på magen, holde han oppe på fanget osv når han er våken...men mye rygg-ligging er likevel ikke til å unngå! Noen tips til what to do? Retter dette seg opp igjen, og i hvilken grad?
Fikk maibaby06 Skrevet 17. juni 2007 #2 Skrevet 17. juni 2007 sjekk www.kiss-kidd.no. Et typisk symptom på dette som er låsninger i nakken, er nettopp flatt bakhode og avrevet hår. Oppdaget det samme på min rundt den alder, og fikk time hos manuell terapeut til han. Han hadde da gått hos fys i 5 mnd pga favorittside. Har din det? Vår hadde kiss, men fikk behandling og er bra igjen nå:-) Ikke for å skremme deg at jeg sier dette, mange retter seg uten at det er noe. Fikk vite om kiss her inne.
FuriLaks Skrevet 17. juni 2007 #3 Skrevet 17. juni 2007 Min gutt på 4 mnd er også flat i bakhodet, det er mest på den ene siden så han er litt skjev. Tok det opp med fysioterapeuten på helsestasjonen og hun undersøkte han og han er ganske asymmetrisk. Virker ikke som om han har noen låsninger, bare en favorittside, mente hun. Så vi driver og trener den lengste siden, så den skal bli sterkere. Har lest litt om kiss og blir egentlig ikke noe klokere. Han har jo ikke vondt eller noe. Tror også det er veldig vanlig med litt flatt bakhode,hodet er jo mykt og de ligger mye på ryggen, er ikke til å unngå akkurat. Har møtt mange babyer med litt flatt bakhode og hår som er slitt vekk ihvertfall:)
Minesmå:)+en til! Skrevet 17. juni 2007 #4 Skrevet 17. juni 2007 Min gutt hadde flat bakhode på høyre side, og vi har vært hos både kiropraktor og barnefysiopterapaut pga mild grad av KISS. Nå er han nestn helt normal i hodeformen, men det vil ta ca 2 år før det er helt normalt, men mye retter seg ut til de er 1 år. Nå er han 8 mnd. Slapp av, det går seg til, du må bare gi han tid=) Snart er han er aktiv og ligger ikke så mye på ryggen, og da går det fortere på plass=)
superdupermor Skrevet 17. juni 2007 #5 Skrevet 17. juni 2007 Sønnen min har hatt låsninger i nakke/rygg/bekken, med ekstremt skjevt hode. Fikk fikset på låsningene hos manuell terapeut, deretter dro vi til osteopat for å rette opp hodeformen. Han har nesten blitt helt fin på 6 uker.
klar for #2 Skrevet 17. juni 2007 #6 Skrevet 17. juni 2007 Retter osteopat opp hodeformen? For gutten her har favorittside/låsning i nakken og er blitt skjev i bakhodet. Låsningen er tatt hånd om av manuell terapeut, men alle sier at hodet vil rette seg opp etterhvert, at vi ikke trenger behanlde det.
Fikk maibaby06 Skrevet 17. juni 2007 #7 Skrevet 17. juni 2007 ja de kan gjøre det. Spesielt hvis barnet er blitt veldig skjevt før behandlingen hos man terapeut er kommet igang. Hos oss rettet hodet seg selv, og han var ganske skev. Mange som kun tar behandlingen hos osteopat. Det som er viktig med både man terapeut, kiropr og osteopat er at du går til noen som har erfaring med barn.
Kondis som en murstein Skrevet 17. juni 2007 #8 Skrevet 17. juni 2007 Når dere sier låsninger, mener dere da at barnet ikke klarer å bevege hodet til en side? Maja er også flat i hodet og har slitt av hår, hun har en favorittside, men klarer fint å bevege hodet begge veier... Bør vi være obs? Skal høre med helsesøster til uken...
Fikk maibaby06 Skrevet 17. juni 2007 #9 Skrevet 17. juni 2007 noen klarer ikke å bevege hodet til en side, men det er ikke nødvendigvis alltid slik. Vår klarte fint det, selv om han hadde favorittside. Ble tilslutt friskmeldt hos helsestasjonens fysioterapeut men jeg så jo at han ikke var bra:-( tok derfor dette videre selv privat. Du kan høre med helsesøster, men dessverre ikke alle hs eller leger for den del som "tror" på slike låsninger. De mener det er motediagnose. For oss endret det hvertfall hele søvnmønsteret bla. så da kan de si hva de vil:-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå