Gå til innhold

Trenger hjelp... (ikke krangle)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vet ikke hvor ellers jeg kan poste dette, skrev det først på depresjons-forumet men oppdaget at forumet het "fødsel og depresjoner"... og dette gjelder jo en som er gravid... så jeg prøver her...

Min ekskjæreste (som jeg har et godt vennskapsforhold til) fått vite at han skal bli pappa. Han ble kjempeglad og gleder seg stort, men i løpet av den siste måneden har kjæresten (som altså er gravid) stengt han helt ute av livet sitt.

Hun orker ikke å treffe/se han og hun vil ikke snakke om hva som er galt. Vet ikke om hun vet det selv heller, hun murer seg bare inne med alt. Min eks skjønner ingenting og er helt fortvilet over situasjonen. De snakker sammen på telefonen, men han får ikke se henne. Hun er snart fire måneder på vei og har ikke snakket om å ta abort. Hun er visstnok glad for å være gravid, men vil ikke si noe om hvordan hun ser for seg fremtiden mht. min ekskjærestes rolle i forhold til barnet, deres forhold (om de fortsatt skal være sammen) etc.

De har bare vært sammen i 8 måneder, men hatt et godt forhold frem til graviditeten. Dette er også noe av grunnen til eksen ikke skjønner noenting nå..hvorfor hun er som hun er.. så nå skriver jeg her i håp om at noen kan hjelpe oss å forstå hvilke tanker hun kan ha og hva min eks evt. hennes venner, familie eller andre kan gjøre...

Kan hun ha fått en depresjon? Noen som kjenner igjen tegnene?? Hva kan/burde vi i tilfelle gjøre for å hjelpe henne???

På forhånd takk for respons........

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Eg aner ikke hvordan folk med svangerskapsdepresjon oppfører seg, men det kan jo høres ut som om hun har det.

Hun burde i så fall snakke med en lege eller jordmor om dette, men nå vet jo ikke eg...og sikkert ikke du, om hun allerede har gjort dette.

Kanskje hun har fått kalde føtter? Å være gravid e ganske så skremmende... Tanken på at man skal ta vare på et bitte lite menneske... Og hvis hun e førstegangs så e det nok ekstra skummelt.

Kan desverre ikke komme med noen gode råd, men det e fint at du og din x bryr dere:) Slutt ikke med det...

Kanskje du kan prøve å snakke med henne?

Lykke til uansett..

Skrevet

du må legge dette inn på skravlesiden.. ikke her..bare krangling her :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...