ZamZam Skrevet 17. juni 2007 #1 Skrevet 17. juni 2007 er egentlig litt sint å, men det hjelper jo ikke.. Skjønner ikke hvorfor jeg i det hele tatt er gift med en mann som har satt meg i denne posisjonen, det pluss at jeg er i en skikkelig uflaks bølge. Jeg står opp klokken 6-6. 30 og kommer meg sjeldent i seng før midtnatt selv om jeg prøver å finne sengen rundt 22, men hver eneste dag og kveld er det noe som må ryddes opp i, hadde det vært for noe jeg hadde en pasjon for så hadde det vært greit, men det er ting som har falt på meg fordi mannen min har reist bort. Mannen min har gjort en særdeles fårlig jobb i å forbrede slik at jeg nesten ikke visste noe om prosjektene hans før han reiste, dels min feil siden jeg har vært uenig i prosjektene som han har turet frem med uansett. Mannen min har også gjort en særdeles dårlig jobb på å forbrede flytting så ALT som skal pakkes er det jeg som må gjøre. han skylder på at avreisen hans ble fremskyndet en uke, men han har visst i over 6 måneder at han skulle reise og han har også hatt ferie i 4 og en halv måned før han reiste, hvorpå vi tilbringte tre uker i Norge. Hvis han hadde villet så hadde han funnet tid til å pakke, iallefall hjelpe til. Jeg er sint, lei og skuffet over folk som med viten å vilje venter til mannen min har reist for å komme med klager på bygget, som synger opp etter øra op alle for så å snakke om å ta oss til rettsak, fordi gubben 1 stolte på dem 2 ikke hadde sitt på det tørre. 3 kommer drassenes med lovparagrafer når de selv bryter mange flere lover enn oss. Jeg er lei av at eldstesønnen min er sinna fordi han savner pappa, jeg er lei av at "venniner" gir han godis når jeg sier nei, hadde det vært en så ok, men det er jo f*** meg en håndfull flere ganger om dagen. Jeg er lei av at den ellers så snille gode babyen min blir så sutrete og urolig den dagen det kommer tordenvær ( har tordnet fire ganger på to uker og det påvirker han veldig, men han er jo egentlig kjempesnill så jeg burde ikke klage..) Jeg er lei av en dame tror jeg er ute etter mannen hennes, tro det eller ei så driter jeg laaaangt i han. han er en flink fysioterapaut og den nærmeste så det er derfor jeg bruker han.. JEg er lei av å aldri kunne ha tid til å gå på do, eller ha tid til å spise et helt måltid uten å måtte løpe mellom himel og helvete hele tiden. Jeg er lei av at naboene går rett inn på eindomen min, det har de ikke lov til og hvis plannen er å dra meg for rettsak så har de iallefall ikke lov til det!!! Jeg er lei av å måtte omstrukturere alle planer hele forbanna tiden og modifiere det meste før jeg får begynnt med noe. Jeg vil ha mange timers søvn, noens timers gråt og at mannen kommer tilbake å rydder opp rotet sitt selv, men ikke noe av dette er noe jeg kan gjøre nå. Nå må jeg rydde opp i alt som står igjen, pakke, håpe at bilen ikke bryter sammen, håpe at lillemann ikke er så sinna hele tiden, passe på slik at jeg får litt tid til å leke med han om dagen. Håper jeg klarer å løse alle problemmene med glans slik at jeg endelig kan få fred å ro, men så fort jeg løser et problem så kommer det et annet. Skulle ønske jeg hadde ork til å organisere meg skikkelig slik at ting ikke ble så tungvindte hele tiden, men i dag har jeg knapt nok ork til å sitte her å lette litt på trykket så jeg tviler på at jeg klarer det. Nå sover begge barna så jeg bør vel egentlig bruke tiden så effektivt som mulig å ikke sitte her å klage... Tviler på at noen gidder å lese alt dette, men det er iallefall godt å få det ut...
Mille** Skrevet 17. juni 2007 #2 Skrevet 17. juni 2007 Huff da, skjønner godt du er lei. Håper ting går litt lettere framover, trøsteklem er herved avsendt! )
Adalis Skrevet 17. juni 2007 #3 Skrevet 17. juni 2007 Vet ikke helt hva jeg skal si jeg, men har du noe familie s du kan be om en liten husmorferie? Besteforeldre til barna eller noe. Bare ett par dager så du får hvilt og kommet deg til hektene igjen? Eller hvor liten er minste? Skjønner veldig godt at du er sliten, men har ikke så mange råd.. Hadde nok dratt gubben hjem etter øra jeg, men det går vel sikkert ikke pga jobben hans??
FrøkenSprøken Skrevet 17. juni 2007 #4 Skrevet 17. juni 2007 Jo da, jeg gadd å lese! Sender deg herved tusen trøsteklemmer, og et ønske om at alt ordner seg for snille piker:) (Hvorfor vil de saksøke der forresten? Trenger ikke svare altså...)
ZamZam Skrevet 17. juni 2007 Forfatter #5 Skrevet 17. juni 2007 Takker for alle trøsteklemmer og at dere faktisk gidder å lese dere igjennom sytingen min! BArna er tre år og tre måneder, men familiene våre bor veldig langt unna så jeg har ingen mulighet til å få noe avlastnign ifra dem, men jeg har to venniner som tar dem litt av og til så om ikke annet får jeg litt tid uten dem, selv om det som regel går bort i å lese lover, eller ordne papirer så er det godt å slippe å bli avbrutt hele tiden. Vi kan bli saksøkt fordi mannen min endret tegningene på utehuset vi bygger, spurte naboen om det var ok og de sa ja, da mannen min reiste og taket nesten var lagt gikk han ( noboen) til komunene for å se plannene, og spurte meg om det ikke var for høyt, noe han visste. så da jeg gikk til komunen fikk jeg enn ganske annen historie enn hva den feige naboen hadde fortalt meg. Der hadde han visst seg frem i skikkelige farger, men det er mannen min som har gjort en feil. Han har sett en mulighet til å hevde seg og saksøke oss og kommer ikke til å trekke seg. Det som er irriterendes er at han har visst om dette såååå lenge og sa til mannen min dagen før han reist at det var helt ok, samtidlig i de fjorten dagene etterpå snakket han meg meg flere ganger, nevnte ingenting. Han ventet til tak støttende var nesten lagt før han anbefalte meg å gå til komunen å se på plannene... Itillegg så kommer han drassens med masse lover hvorpå han selv bryter flere av den...
FrøkenSprøken Skrevet 17. juni 2007 #6 Skrevet 17. juni 2007 Det er synd at det skal være så mange slemme folk i verden. Får håpe at naboen tar til vett, eller at dommeren i rettsaken ser at naboen bare er en kranglefant. Når kommer mannen din hjem da?
Sjefsmegga Skrevet 17. juni 2007 #7 Skrevet 17. juni 2007 Klapp på skuldra fra meg...skjønner godt du er drittlei..og da er det både lov og nødvendig å få ut frustrasjonen. KLemmer fra ei som også til tider er sliten, lei og frustrert.
ZamZam Skrevet 17. juni 2007 Forfatter #8 Skrevet 17. juni 2007 Tviler på at det kommer til rettsak, siden jeg har lagt ned arbeidet på bygget mens jeg venter på å få papirene i orden, men denne saken har jo allerede kostet oss masse tid og penger, penger er ikke så farlig, men tid har jeg ikke mye av. Mannen min kommer ikke hjem, vi skal flytte etter han i september. Så jeg må pakke hele huset, samt gjøre noen utbedringer siden vi hadde leid ut uthuset ( som skulle ha vært med leilighet, men det har jo naboen stoppet siden gubben ikke fikset papirene.) de må kunne flytte inn i hit august, mens huset må stå ferdig før jeg reiser. Den dumme naboen tilbydde meg å flytte inn i et av hans hus selvf mot en klekkelig betaling, det var ikke en spøk engang... Jaja, iallefall så har jeg fått ordnet opp i det fleste papirene som må ordnes med uthuset, men mangler jo mange av de papirene jeg må gjøre for meg selv og barna. Har ikke noe lyst til å flytte, men to år vekk herifra gir meg iallefall nok tid til å tenke ut en klekkelig hevn og samtidlig kommer jeg sikkert til å lære endel i mitt nye hjemland og ikke minst får vi tid til å være familie igjen. Har jo nesten ikke hatt tid til det siden førstemann ble født pga div prosjekt og jobben til mannen min. Håper det blir som han lover, nemlig bot og bedring fordi dette orker jeg ikke å gå igjennom en gang til selv om det er en veldig lærerrik opplevelse, men man tar jo ikke lærdom før man kan se tilbake på det. Har kobblet inn advokat i saken slik at jeg iallefall har mitt på det tørre hele tiden. Gleder meg til å komme meg unne selv om det ikke er før i september, men da er vel forhåpentligvis alt i orden, så får jeg bare fokusere på flytting for nå, siden alt skal sendes i midten av juli og dagene renner unna alt for fort... Dessuten har jeg tullet bort snart en time på DIB som jeg egentlig ikke har råd til å miste ( timen altså... )
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå