Nesly Skrevet 17. juni 2007 #1 Skrevet 17. juni 2007 Skal ta mannens etternavn når jeg gifter meg, men vil også beholde mitt gamle. (Vil ha begge). Lurer på om jeg da kan skrive at jeg vil ha begge navnene som etternavn, eller om jeg må ha mitt gamle etternavn som mellomnavn? Og hvor skal dette leveres inn?
Gjest Skrevet 17. juni 2007 #2 Skrevet 17. juni 2007 ring til folkeregisteret, mener det var der vi tok kontakt, så sender de deg et skjema. Du kan sikkert gå inn på sidene deres... Du skriver på skjemaet hva som er fornavn, etternavn event mellomnavn... vi tok bindestrek mellom navnene våre :-)
Nesly Skrevet 17. juni 2007 Forfatter #3 Skrevet 17. juni 2007 Tror kanskje du misforsto spørsmålet mitt litt.. Jeg har dette skjemaet, det har jeg lasta ned fra internett..nav sin hjemmeside;-) Jeg vil ikke ha bindestrek.. vil bare ha to etternavn. Men så har jeg hørt noe om at det ikke går ann å ha to etternavn, en må da i tilfelle ha det ene som mellomnavn? Stemmer dette, noen som vet?
Anonym bruker Skrevet 17. juni 2007 #5 Skrevet 17. juni 2007 Jeg skal også ta min manns etternavn og beholde mitt. siden jeg vil ha begge som etternavn må jeg ha bindestrek. Ellers blir det ene mellomnavn. I papirene jeg har printet ut står det følgende " To navn som kan tas som etternavn, kan tas som dobbelt etternavn med bindestre." "Navn som kan tas som etternavn, kan tas som mellomnavn"
Nesly Skrevet 17. juni 2007 Forfatter #6 Skrevet 17. juni 2007 Ahaa..så dersom jeg ikke ønsker bindeskrek mellom etternavnene må mitt nåværende etternavn bli mellomnavn altså?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå