Anonym bruker Skrevet 17. juni 2007 #1 Skrevet 17. juni 2007 Er det noen som vet hvor jeg finner regler for hvor langt man kan flytte frå barnefaren og hvordan deling av reiseutgifter foregår? Man kan vel ikke flytte hvor som helst om man har hovedomsorgen, men delt foreldreansvar?
Anonym bruker Skrevet 17. juni 2007 #2 Skrevet 17. juni 2007 Hvis jeg tolket deg rett nå, sier bare HVIS altså, er ikke 100% sikker.. Så er det vel slik at du kan forsåvidt flytte hvor du vil til lands, men ikke til utlandet... Hypotetisk situasjon da; En alenemor bor i Halden, hun kan da flytte til Alta om hun vil, men ikke over til Strømstad liksom (som er 15 min unna omtrent)..
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 17. juni 2007 #3 Skrevet 17. juni 2007 lovdata.no så står alt sånt. mener at du kan flytte hvor du vil i landet om dere har delt foreldreansvar men barnet bor hos deg. om du ha foreldreansvaret alene så kan du flytte hvor du vil i verden men selv om loven sier at man kan det betyr det ikke nødvenigvis at det er moralsk riktig og gjøre
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 17. juni 2007 #4 Skrevet 17. juni 2007 reiseutgiftene deles etter intekt. sånn som utgiftene til barnet.
Anonym bruker Skrevet 17. juni 2007 #5 Skrevet 17. juni 2007 Takker for svar!! Utlandet er ikke aktuelt for min del. Og man må jo uansett gjøre det som er best for barnet. Om det blir flytting er ikke sikkert, men litt greitt å vite litt om reglene om det skulle bli et tema. Jeg hørte noen rykter om at det er den som flytter som skal bet. reisekostnadene. Og at det var rundt 50 mil man kunne flytte. Derfor tenkte jeg at det kunne være ok å spørre her inne.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå