Gå til innhold

Ang graviditetstest, noen som vet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har hørt at en bør teste med morgenurin for best resultat pga stoffet som slår ut på testen er høyest da.. men kan en få korrekt resultat hvis det ikke er morgenurin også?? Vil det vise positivt på testen uansett hvis en er gravid?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Om du har høyt nok nivå på HCg-hormonet så vil dt slå ut ja! Du vil vel få pos test, men kanskje litt svakere" :)

Skrevet

hvis du er gravid så. Men dem anbefaler at du ikke har vært på do de siste 4 timene hvis det er noe annet enn på morgenen. Men er det tidlig i svangerskapet kan det jo bli litt feil kanskje. Men det skal gå greit bare det er 4 timer siden sist du tisset når du tar testen

Skrevet

den vil nok være positiv men kansje litt svakere..

skal du teste utenom med morgenurinen kan det være lurt å ta testen når det er en stund siden sist du tisset, slik at urin er mere konsentrert=)

Skrevet

Ok:) kommer nok uansett til å ta to tester, for sikkerhets skyld. Forsvinner dette stoffet med en gang en har født, eller blir det hengende i kroppen noen mnd? hvor sikker er en test 3mnd etter fødsel? Satser på at jeg får mensen tilbake snart, selv om jeg har noen litt mistenkelige symptom.

Skrevet

Kommer jo an på hvor langt du er på vei også, er du en 7-8 uker så spiller det liten rolle om det er morgenurin eller ikke...

Jeg testa positivt dagen etter IKM med urin jeg klarte å skvise ut 5 min etter jeg hadde vært på do!

Skrevet

Hehe, ok:) Sist jeg var gravid sa helsesøstra at stoffet slo ut med en gang, og var INGEN tvil at jeg var på tjukka;) Var vel 5uker på vei da. Vet ikke om jeg tør å ta en test.. Huff.. men skulle det være spire i magen min nå, er den varmt velkommen uansett! Klarer kroppen en ny runde så snart tro?? Hadde EL for vel 1,5-2 uker siden..(vet d pga det berømte EL-slimet-sorry detalj) Så kan være det slår ut på en test allerede nå,selv om det er tidlig..

Skrevet

Bør jo ta den imorgen tidlig, men er sååå nysjerrig:p

Skrevet

Lenge sia du fødte sist el? Hehe... Jeg tok test på kvelden før jeg sku ut å drikke med min første.. Husker ikke hvor lenge siden jeg hadde tissa da, men den slo ut, 4+2 var jeg vel da.

Hehe... Mistenkelig symptomer ja... :P Spiller ingen rolle om du tar den nå eller i mårra tidlig liksom... ;)

Vent me å tisse noen timer å ta den i kveld da vel.... :)

Skrevet

Vel fødte for 3mnd siden.. hehe må bare le litt. Vi ønsker oss to tette, men kanskje ikke sååå tette:) Tegn: MÅ tisse veldig ofte, skiftende løs mage, verker rundt magen/i den ene siden, behov for surt/søtt å spise, vært litt småkvalm.. men dette kan skyldes andre ting også da..

Skrevet

Og fått veldig behov for søvn i det siste...! det selv om gutten vår så og si sover rundt nå, og vi får sove om nettene. Legger han i 22-23 tiden, og han sover nå til mellom kl 6-8 om morgenen.. alt ettersom. Han er tre mnd og tre dager:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...