Hææ? Skrevet 17. juni 2007 #1 Skrevet 17. juni 2007 Noen som vil dele erfaringer med meg,hva jeg bør gjøre,hvem jeg kontakter,hva jeg har krav på osv?Jeg er student og begynner på skolen igjen til høsten.Vil jo gjerne kjøpe en leilighet til meg og snuppa,ikke leie,er det mulig å få lån når man er alene og student mon tro?
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 17. juni 2007 #2 Skrevet 17. juni 2007 Gratulere :-) du burde kontakte nav. sånn at du kan søke på overgansstønda. det er 10 300 i måneden. du får det i 3 (5) år om du ikke har utdaning fra før om barnet er under 8 år tror jeg. også får du 64% av barnehageutgiftene dekket. så må du søke på dobbel barnetrygd. har dere blitt enige som barnebidrag? du finner en kalulator på nav.no er dere ok venner så burde dere lage en privat avtalle. du kan søke lån i husbanken/kommunen. de har billigere lån for vanskligstilte. jeg fikk ikke pga at kommunen her ikke lånte ut til studenter. men du kan jo prøve. har du noe egenkapital? det var det jeg kom på.
FrøkenSprøken Skrevet 17. juni 2007 #3 Skrevet 17. juni 2007 Dette skal du klare:) Du må snakke med NAV og forklare de situasjonen. Det du skal søke på er overgangsstønad og dobbel barnetrygd. Eventuelt småbarnstillegg hvis barnet er lite. Jeg vil anbefale å få NAV til å fastsette bidrag, for da vet du at du får det du har krav på, og så slipper dere at en av dere føler at bidraget er for stort/ for lite. For vår del ville slikt kunne ha ødlagt det gode samarbeidet, Lykke til så mye! Studettilværelsen med barn er ikke så ille økonomisk. Det blir mye lån, men man har god økonomi de årene man studerer:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå