2.gangsmor til LilleSkatt Skrevet 17. juni 2007 #1 Skrevet 17. juni 2007 Hun er snart 3 mnd, bare vant til pupp. Fikk flaske med morsmelk forleden, ikke gøy. Begynte å skrike til slutt. Så ut til at hun ikke fikk ordentlig tak i flaskesmukken(?) og hun fikk den noen ganger i halsen, brakk seg etc. Spm. 1. Noen sier at det er "umulig" å lære de å ta flaske hvis de blir for store, er dette sant?Hvor små må de være, da, for å kunne venne seg til flaske? 2. Er det store forskjeller på tåteflaskesmukkene, størrelse, form etc?Tror jeg har riktig form, men vet ikke, kjøpte fra Avent en gang, men husker ikke hva det sto på pakningen. 3. Noen andre gode råd for å få dette til?Må man ha mye tålmodighet og prøve flere ganger? Bedre om far holder flasken , så hun ikke blir forvirret av mor og pupp? *hjeeelp*
Lille søtnos Skrevet 17. juni 2007 #2 Skrevet 17. juni 2007 Det har ikke vært lett her heller. Lille smurfen er så glad i å ammes, så flaske har vi brukt lang tid på. 1. Ingenting er umulig. De kan lære det selv om de blir større, men mange går da over til tutekopp, glass osv. Noen tar jo flaske allerede fra første stund, dersom mor ikke kan eller vil amme eller barnet er sykt. 2.Det er forskjell. Akkurat som med smokk kan jenta di like noen flasker bedre enn andre. Det er likevel ikke nødvendig å kjøpe opp hele sortimentet. Jeg ville nok heller ha prøvd om igjen og om igjen med den eller de du har. 3.Hjelper nok at far prøver slik at hun ikke lukter deg og puppen. Du må ha et lass av tålmodighet. Vi puttet faktisk sukkervann i flasken en gang hun trengte det på grunn av smerter, og da satt flasken i munnen som om dun ikke skulle ha drukket på noen annen måte før Jeg har nå gitt henne vann på flaske i denne varmen og da var hun så tørst av da drakk hun også masse. Det kan være greit at hun tar flaske dersom du skal bort osv., så jeg tror jeg bare ville ha trent videre med pappa og knøttet i hovedrollene
2.gangsmor til LilleSkatt Skrevet 17. juni 2007 Forfatter #3 Skrevet 17. juni 2007 Tusen takk for gode svar!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå