jordbærsjokolade Skrevet 17. juni 2007 #1 Skrevet 17. juni 2007 Nå er det over 3 timer siden siste amming, og jeg lurer på om jeg har lest at en bør vkke de hvis de sover lege for å amme? Og...Kan jeg bruke innotyl sår salve på føttene hennes? Hun er så tørr og det ser ut som om huden sprekker snart! Eller finnes det noe annet jeg bør gjøre?
Lille søtnos Skrevet 17. juni 2007 #3 Skrevet 17. juni 2007 Normalt vil et nyfødt barn våkne når det er sultent. Du trenger derfor ikke å vekke henne. Du vil oppleve at hun noen ganger sover lenger og andre kortere, men er de friske og har fin vektoppgang kan de regulere dette selv. Når det gjelder føttene høres det ut som om det er lurt at du smører på noe. Bruk en salve (kjenner ikke til akkurat den du beskriver) og lufttørk føttene. Bruk olje når du bader babyen for å holde huden myk.
IZ<3Marcus<3Leonora<3 Skrevet 17. juni 2007 #4 Skrevet 17. juni 2007 la ungen regulere seg selv. Men viss vekta ikke går javnt oppover så må du jo vekke. Bad i olje og smør føttene, men ikke mellom tærn kan bli sopp. la luft tørke etterpå
Gjest Skrevet 17. juni 2007 #5 Skrevet 17. juni 2007 La barnet sove du:) Og bruk olje/apobase, eller lignende fet krem på føttene. Det er lite fuktighet i Inotyol...
SaNdRa & RiNa Skrevet 17. juni 2007 #6 Skrevet 17. juni 2007 Tror nok jenta våkner når hun er sulten nok, så la henne sove du Så lenge hun legger fint på seg såklart. Tror det er vanlig at de er tørre og litt sprukne på hender og føtter når de er nyfødt. Bare smør godt og ha litt olje i vannet når hun bader. Jenta mi var også sånn og det gikk over når hun ble noen uker...
Gjest Skrevet 17. juni 2007 #7 Skrevet 17. juni 2007 P den annen side fikk jeg beskjed av helsesøster at d ik var gunstig for melkeprod, hvis d gikk noe særlig over 4 timer.. Så da vekte jeg han..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå