Anonym bruker Skrevet 17. juni 2007 #1 Skrevet 17. juni 2007 Andre som begynner å grue seg veldi til fødsel?
Anonym bruker Skrevet 17. juni 2007 #2 Skrevet 17. juni 2007 Ja jeg gruer meg veldig.. Men ikke til smertene egentlig.. Er andregangs og har vert igjennom det før.. Ja det gjør vondt, men det jeg er redd for er at jeg skal dø rett og slett!!
VinterSol+2 Skrevet 17. juni 2007 #3 Skrevet 17. juni 2007 jeg prøver å ikke tenke på det.. har gitt beskjed på føden om at de må veilede meg, for jeg har virkelig ikke peiling.. og fødsel må jeg jo gjennom uansett.. så prøver å ikke grue meg for mye på forhånd, det blir lissom bare å doble lidelsen.. men klart jeg er litt redd..
Anonym bruker Skrevet 17. juni 2007 #4 Skrevet 17. juni 2007 Føles det virkeli som om man skal dø, har hørt andre også har sagt de trodde jo de skulle dø da.... Er det virkeli så ille? huff:)
Gjest Skrevet 17. juni 2007 #5 Skrevet 17. juni 2007 Nei, tull og tøys. Det føles ikke som du skal dø! For noen få, kan det nok oppleves som slik. Men jeg tror det kommer av at man blir redd og mister kontrollen. Det er ikke noe galt i å være litt redd før fødselen. Det er helt normalt. Det er noe ukjent, selv for oss som har født før. Man vet ikke hvordan neste fødsel vil bli uansett. Tror at det er en måte å forberede seg på. Du får prøve å tenke positivt. Tenk at det kommer noe veldig godt ut av det. Du har gått gravid i ni måneder, og fødselen varer bare noen få timer eller dager. Det er ingenting i forhold til det du har vært igjennom allerede. Klart det gjør vondt. Men jo tryggere du er på deg selv, og stoler på kroppen din. Jo mer overkommelig blir smertene. Og husk at de aller fleste får pauser mellom riene, og man har en jordmor og annet helsepersonell til å geleide oss gjennom det hele, på en trygg måte. Lykke til, vi er mange i samme båt
Anonym bruker Skrevet 17. juni 2007 #6 Skrevet 17. juni 2007 Nei en får jo bare håpe det går bra, og tenke at det er en helt naturlig ting, men skal være gla når det er over da:)
Gjest Skrevet 17. juni 2007 #7 Skrevet 17. juni 2007 Jeg gledegruer meg.. Jeg gleder meg fordi det er sikkert en kjempe flott opplevelse å føde,men jeg gruer meg litt også,for det er kjempe skummelt. Tror jeg hadde grua meg mer hvis ikke jeg hadde hatt fødeplan... Selvom fødselen er ukontrollerbar,så føler jeg at jeg har litt kontroll allikevel,pga den planen:)
æsj altså! Skrevet 17. juni 2007 #8 Skrevet 17. juni 2007 Hvor lenge har du til termin? Jeg har gruet meg veldig, men nå gjør jeg det ikke lenger. Termin i dag, og vil bare ha det overstått. Du skal se at når terminen nærmer seg, er du ikke så nervøs lengre. Det er ingen vei tilbake, ungen må ut..
2tette:april06&juli07tante 08 Skrevet 17. juni 2007 #9 Skrevet 17. juni 2007 Hei.Jeg som skrev at jeg var redd for og dø. Nei,det er ikke smertene som gjør at jeg er redd for det. Så vondt er det ikke!! Men det ble komplikasjoner forrige gang og er redd for det igjen.. Smertene er over så fort og da har du noe vidunderlig i armene!!
2tette:april06&juli07tante 08 Skrevet 17. juni 2007 #11 Skrevet 17. juni 2007 Fikk sv.f sent i svangerskapet og det førte til en kraftig hektisk fødsel!! Og det var ikke noe gøy.. Men vi satser på at alt går normalt denne gangen!!!
*RutIetutt* Skrevet 17. juni 2007 #12 Skrevet 17. juni 2007 Ja....noe veldig....pga fødselsopplevelsen min forrige gang. Redd for å miste kontrollen....ikke for smertene. Har vært på fødselsamtale og følte meg litt beroliget etter det....men jeg er redd jeg kommer til å få fullstendig panikk når riene setter inn...( Men gleder meg noe sinnsykt til å holde vesle tulla mi i armene mine:o)
mammaen til <3 Trine <3 Skrevet 17. juni 2007 #13 Skrevet 17. juni 2007 Jeg gruer meg kjempe masse. sa til og med til mamma her om dagen at jeg ikke vil føde men at ungen bare kan holde seg der inne. Tror det har mye med å gjøre at folk har fortalt meg hvordan fødslene dems har vært og at jeg er blitt skremt på den måten. Håper det går over snart for det er ikke noe særlig å gå rundt og grue seg sånn...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå