Gå til innhold

hvordan er søvnen til deres små?


trudiz

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hei!

Lillebror sover som en stein fra ca kl 21 til neste morgen kl 7.30 med 1 amming midt på natten stort sett. Han har sovet en god del netter uten mat også, men stort sett får han mat i 4-5 tiden om natten.

 

Storebroren våknet annen hver time for mat i flere mnd, så dette er noe annet :-)

 

Hva med din?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sovner i 8-9tiden om kvelden, såver til 2-3. så skal han ha mat igjen 5-6 tiden. men er noen ganger, sånn som i går...fikk han mat kl.24.00, kl.03.00 og kl.06.00

skulle ønke min og var så snill om natta...

i natt skal vi prøva å la han sove inne på baby rommet sitt i sin seng. vi har hatt han i vugge inne på vårt soverom til nå

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei!! :)

her sover vesla godt om natten, stort sett. :)

hun sovner som regen i 21-22-tiden, og sover gjerne helt til 5-6-tiden. så får hun litt mat og sovner igjen i noen timer til før neste måltid. :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vår lille engel sover fra kl 19 om kvelden, og til kl 07 på morningen =) sover hele natten uten å få mat. det er en drøm..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

her sovner poden rundt elleve,mat halv to..sover til fire og lysvåken og kavete fram til seks sju tiden.da sover han i to timer til..egentlig ganske slitsomt,men det går for en periode..-snart ferdig med kolikk også =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

har kolikk vår og....hva gjør der for å få barna deres til å sve så godt?;P hehe

noen gode tips til noe som kansje kan hjelpe til at han sover lengre?

i natt sov han på sitt eget rom for første gang...vi har hatt han i vugge på rommet vårt til nå.

Gikk fint det, men måtte jo opp da når han skulle ha mat hver 3 time....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nathalie sover i ett strekk fra kl 19.30 til ca 08.30 uten å få mat. Får ei flaske 08.30 og sover igjen til ca 10.30. Passer meg perfekt;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gullungen sover fra ca 23-24-tiden til 9-tiden på morgenen. Da vil hun ha mat, før hun sovner igjen og kan sove til 13-tiden.

TIl gjengjeld er hun veldig våken resten av tiden. Sover vel bare en halv times lur i tillegg til dette i døgnet..

Hun har funnet denne rytmen helt selv. :) snille jenta

 

 

Ellers visse triks jeg brukte på eldstejenta da hun var baby, var å gi henne nok mat (ga henne flaske jeg) så jeg visste hun var god og mett. Deretter la jeg henne i bagen på soverommet i mørket og lot henne ligge der. Hun skrek, men jeg lot henne skrike til hun sovnet. Tok 45 min. (sårt å høre på, men) Etter noen dager med denne "behandlingen" fikk hun finfin døgnrytme, sluttet å skrike da jeg la henne, og sov godt hele natten. Da var hun to mnd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takker for alle gode tips=) vi får prøve skrikekuren vi også....har pleid å la han skrike en stund før eg går inn til han og gir han tutten, men det går bare en liten stund så er det på an igjen. Får prøve å ta det i meg å la han skrike til han sover..ja, er sårt å høre på=(

men det hjelper for håpentligvis

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ligger henne hver kveld i åtte tiden, synger en sang for henne og dytter smokken inn og så finner hun etterhvert roen, tar gjerne 20 min før hun sovner. Da sover hun til tre ihvertfall, får mat og sovner igjen med en gang. I syv-tiden får hun mat igjen og i ti tiden står vi opp, alltid med et stort glis!

Aldri noe grining eller noe...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

noen som har det.....la han i 8 tiden i kveld...var en del sutring..så bejunnte han å skrike skikkelig når han fant ut at eg ikke kom til å komme å hente han....var inne å gav han tutten noen ganger, å litt vann når han hadde skreket en stund. sovnet nå 21.40 etter 10min med skiking....håper det blir mindre i morgen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg legger snuppa i 7-halv 8 tiden og hun sovner stort sett uten gråting. Så sover hun til 4-5 tiden som regel og deretter til kl 8. Men selvfølgelig: ingen regel uten unntak. Hvis hun våkner utenom dette er det som oftest bare å gi henne smokken så sovner hun igjen. Veldig deilig ¨å få kvelden alene siden jeg også har 2,5åringen min hjemme på dagene:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

noen som har det!!!! min vill ikke legge seg før i 22-23 tiden nå...har lagt seg i 8tiden for en stund siden.

Er så sliten når kvelden kommer, men er jo bare styr å skriking med denne legginga! er så lei nå!!!!

så det blir bare til at eg til slutt tar han opp, for å få litt ro=(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner meg igjen i det du skriver Trudiz. Thea var heller ikke intr i å legge seg de første tre ukene.. men vi gav ALDRI opp! Kjørte det samme opplegget fra dag 1. Inn på rommet på kvelden, senke belysningen, gi mat, legge hun i sengen. Hun gråt, og da satt vi å holdt henne i hånden, strøyk henne på kinnet osv i 5 min. Gråt hun fortsatt da, så tok vi henne opp. Roet hun ned, og pån igjen!! ;o) men vi tok henne aldri UT av rommet.. Nå var det kvelden og mørkt, og det ville vi at hun skulle forstå.. Var ikke snakk om å gå ut i stua da. Dette gjorde vi vel i 4 dager.. Da var "perioden" over. Og nå sovner hun ALLTID uten gråt.. Vi legger henne ned i sengen, og bare går ut av rommet. Titter vi inn 5 min etterpå så sover hun.. Fra kl 19 på kvelden til 07 på morningen i strekk. =) Ikke gi opp. Det ordner seg sikkert snart =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...