millamamma Skrevet 17. juni 2007 #1 Skrevet 17. juni 2007 Leser om flere som sier de har hatt lite fostervann på slutten. Hvordan oppdages det? Gir det noen symptomer? For det kan vel bare påvises ved ultralyd?
Anonym bruker Skrevet 17. juni 2007 #2 Skrevet 17. juni 2007 Jeg syns ikke magen hadde vokst noe særlig på et par uker, den var hardere og jeg kjente babyen veldig godt, akkurat som hun lå et par milimeter under huden. Kjente alle bevegelser og kroppsdelene... Iallefall ba jeg jordmora kjenne på magen når jeg var til kontroll forrige uke og hun var enig og ringte sykehuset (Hadde forresten fint sf-mål). Fikk komme inn til ul samme dag, tok ctg først og restultatene viste at babyen hadde det bra. Deretter var det måling av fostervann ved hjelp av ultralyd. Her lå jeg i nedre del av normalområdet, så de mente det ikke var noen fare, men skal tilbake til kontroll en gang i uka (er i uke 38 nå). Jeg har etter dette lurt på om det har en sammenheng mellom vanninntak og fostervannsmengde, magen ble mindre under hetebølgen i oslo og jeg har aldri vært flink til å drikke vann. Merket at jeg var slapp hele uka og ikke orket noe. Nå har jeg de siste dagene drukket masse vann og syns faktisk at magen kjennes mykere og større ut... Dette har jeg selvfølgelig ingen vitenskapelige forutestninger for å hevte, men det er ikke skadelig å prøve!
Linn&Johnny.fikk.jente.26.06! Skrevet 17. juni 2007 #3 Skrevet 17. juni 2007 når du e på kontroll kan dem måle fostervann m ul, di ser da om d har blitt mindre. men d skal bli mindre på slutten, magen bli også hardere da.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå