Hjertefamilien Skrevet 17. juni 2007 #1 Skrevet 17. juni 2007 Dersom man har 8 års erfaring fra en type butikkbransje, og velger å skifte til en annen type butikkbransje så teller ikke de årene som ansienitet? I tillegg ett år i permisjon, det teller jo som ansienitet? (Eks fra klesbutikk til matbutikk?) En venninne av meg begynte i ny jobb nå og fikk i mine øyne for lite ansienitet. Handel og Kontor sine nettsider sier jo ingen ting om lønn dersom du ikke er medlem og kan logge deg inn...
3b@rnsmor-30* Skrevet 17. juni 2007 #3 Skrevet 17. juni 2007 det er i hvertfall sånn at i private bedrifter kan de sette som en regel at det kun er ansienitet fra akkurat den bedriften er det eneste som teller. i det offentlige teller all arbeidserfaring uansett. i hvertfall når man går inn som ufaglørt.
Libido- Skrevet 17. juni 2007 #4 Skrevet 17. juni 2007 Nei. Ikke der jeg har jobbet hvertfall. Cafe, hotell og nu på Lidl. All jobb regnes som ansinitet. Også ting som ikke har med nåværende/daværende yrke å gjøre. Så skal skolegang regnes med når lønna skal regnes ut. Fullført videregående, høyskole osv.
Hjertefamilien Skrevet 17. juni 2007 Forfatter #5 Skrevet 17. juni 2007 Selv har jeg bare erfaring fra steder hvor all ansienitet er blitt regnet med, sånn som du sier Libido. Hennes arbeidsgiver sier de følger tariff.. hun ble satt tilbake hele 18 kr pr time, pga ikke opparbeidet ansienitet i følge arbeidsgiveren. Tenkte kanskje det er noen klare retningslinjer på dette.. hmm. Sjekke i arbeidsmiljøloven kanskje? Takk for svar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå